• Anonym (Bedragen)

Otrohet och nyfödd

Har läst sååå många sådana här trådar genom åren och alltid kännt stackars människor och vilka svin till partners. Och nu står jag här! Jag!!! Den jag älskade och litade på mest är ett svin av värsta sort! Och jag har inte fattat nååågonting!

Vår bebis är fyra veckor och nu (!) kommer det fram att han har varit otrogen flera gånger. Började före jag blev gravid. Idiot! Är så arg. Är så ledsen över att han inte sa något, eller bara såg till att vi inte satte ett barn till världen.

Bebisen är pytteliten, man har gått igenom tuff graviditet, hemsk förlossning, traumatiska första veckor med depression och precis börjat landa. Älskar barnet, börjar få tillbaka av allt slit, uppoffringarna ens kropp och psyke har gått igenom. Men nu ska jag acceptera att veta att jag bara får hälften? Det gååår inte!

(Vet att jag kommer få ha barnet heltid länge men tänker senare i livet, jag vill inte missa hälften av hans liv!)

• Svar på tråden Otrohet och nyfödd
  • Anonym (R A)

Är ni inte gifta så skriv inte på faderskap.
    En sån skitfarsa är ändå inget att ha.

• Anonym (K)
    Anonym (R A) skrev 2019-11-01 17:47:41 följande:

Ts skriver överhuvud tager inte hur han är som pappa. Varför ska barnet bli lidande pga detta? Är du en sån som gärna straffar barnen för att komma åt att hämnas på partnern?
  • Anonym (R A)
    Anonym (K) skrev 2019-11-01 17:54:01 följande:
    Ts skriver överhuvud tager inte hur han är som pappa. Varför ska barnet bli lidande pga detta? Är du en sån som gärna straffar barnen för att komma åt att hämnas på partnern?
    Det har han nog knappast hunnit visa än.

Barnet blir inte lidande av att slippa en lögnare och bedragare.
    Vissa människor klarar man sig bättre utan.

Ett spermajuck gör ingen pappa.
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (R A) skrev 2019-11-01 17:47:41 följande:

Redan gjort...
  • Tow2Mater

Jobba er igenom det och ge inte upp ert forhållande.

"Missa hälften av hans liv" kommer du ju ändå att gora, den dag han borjar fsk/skola och sen flyttar hemifrån missar du bra mycket mer än så. Så kan du inte tänka alltså.

• Anonym (Bedragen)
    Anonym (K) skrev 2019-11-01 17:54:01 följande:

Jag vet att du har helt rätt. Just nu resonerar man inte själv så bara. Vill ta ungen och sticka för att straffa honom. Men barnet blir ju minst lika mycket straffat även om jag inte känner så nu
  • Anonym (Bedragen)
    Tow2Mater skrev 2019-11-01 18:04:50 följande:

Jobba er igenom det och ge inte upp ert forhållande.

"Missa hälften av hans liv" kommer du ju ändå att gora, den dag han borjar fsk/skola och sen flyttar hemifrån missar du bra mycket mer än så. Så kan du inte tänka alltså.

Jag tänker på semestrar, lära sig cykla, jular, födelsedagar mm mm mm
  • Anonym (Yl)

Jag beklagar, fyfan vad ont. Det går dock att ta sig igenom om man vill men det kan vara skönt för dig att slippa se honom ett tag och fundera på det. Om det nu inte är så att du redan bestämt dig.

Du behöver inte svara, men hur/när var han otrogen? Märkte du någonting eller berättade han själv? Min största fasa och jag vill inte vara godtrogen utifall det skulle drabba en själv.

• Anonym (Lycka till)

Åh TS! Vad tufft!

Har du familj och vänner som kan stötta dig? 

Har du kontakt med BVC så att du kan få professionell hjälp?

• Anonym (Bedragen)
    Anonym (Yl) skrev 2019-11-01 18:10:16 följande:

Jag beklagar, fyfan vad ont. Det går dock att ta sig igenom om man vill men det kan vara skönt för dig att slippa se honom ett tag och fundera på det. Om det nu inte är så att du redan bestämt dig.

Du behöver inte svara, men hur/när var han otrogen? Märkte du någonting eller berättade han själv? Min största fasa och jag vill inte vara godtrogen utifall det skulle drabba en själv.

Snokade i hans mobil, fick inte ihop varför han hade varit borta en kväll, hans historia var inte vattentät denna gången. Tror aldrig att han hade berättat även om det såklart låter så nu, litar inte heller på antal gånger/partners så vet inte alls hur jag ska kunna förlåta och gå vidare.

Snoka i mobil är dock en dålig säkerhet. Här har det användes dolda appar, raderad samtalshistorik, kontantutag för betala kvinnan som har bokat hotellrum i sitt namn. Alltså helt fläckfri mobil, tills nu, och så kommer det här fram... vi har "delat" mobiler, varit helt öppna med det, därav jag "visste" att han inte träffade någon. Och såklart för att jag litade på honom utan att ha tillgång till hans mobil.
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (Lycka till) skrev 2019-11-01 18:10:28 följande:

Åh TS! Vad tufft!

Har du familj och vänner som kan stötta dig? 

Har du kontakt med BVC så att du kan få professionell hjälp?

Ja det har jag. Men känns meningslöst nu, vill inte ha stöd, vill bara ha tillbaka det liv som jag så omsorgsfullt byggt upp... Men det kommer väl med tiden
  • Anonym (Lycka till)
    Anonym (Bedragen) skrev 2019-11-01 20:22:41 följande:
    Ja det har jag. Men känns meningslöst nu, vill inte ha stöd, vill bara ha tillbaka det liv som jag så omsorgsfullt byggt upp... Men det kommer väl med tiden
    Jag förstår det. 

Är det samma person som han varit otrogen med flera gånger eller olika personer? Hur mycket har ni pratat?

Jag hade en pojkvän som var otrogen. Vi hade inga barn så klart, så det går inte att jämföra, men jag förlät och gick vidare. Trodde jag. Underligt nog var det som att han inte kunde gå vidare eller ge mig det jag behövde för att gå vidare. Vi försökte verkligen. Det var ett rent helvete. Jag skulle aldrig någonsin gå igenom någonting liknande - och det var som sagt utan barn.

Var är du nu någonstans? Är du kvar i ert gemensamma hem? Finns det någon möjlighet att du tillfälligt kan åka och bo någon annanstans? Föräldrar, syskon, vänner, vad som helst för att få space?
  • Anonym (Man48)

Stackars dig och barnet

Vilken idiot fy fan

Vet inte riktig vad jag ska ge dig för råd ...

Ta det lungt nu ,en dag , en vecka i taget

Är han intresserad av barnet?

Vill han ha kontakt ?

Klart att barnet måste få nån kontakt med sin far om det ska gå bra i framtiden för barnet. Hoppas det reder sig å kram på dig å barnet.

• resanruntjorden

Hej TS,

Jag lider med dig så enormt mycket! Jag har varit/ är med om PRECIS samma sak just nu. Min lilla var 5 veckor när bomben kom, sen dess har mitt liv varit kaos (är nu 3 månader). Jag har blivit bedragen hela graviditeten och ännu längre. Jag vet vilken oerhörd smärta och ångest du måste gå igenom just nu. Du får jättegärna skriva meddelande till mig om du vill prata av dig med någon i samma sits, det kan ibland vara lättare tala med en främling än sina närmsta om det här.

Svar på tråden Otrohet och nyfödd