• Waffleton

Missfall 26/9 men fortfarande ingen mens?

Jag fick missfall 26/9 vilket höll på i två veckor (första graviditeten). Det sägs att man ska få sin mens 4-6 veckor efter missfallet men jag är fundersam på från när man räknar. Är det från själva datumet då missfallet startar eller är det från det är slut? Jag förstår att det kan ta längre tid för vissa osv. Men om det normala är 4-6 veckor så blir det ju ändå en himla skillnad från när man räknar.

• Svar på tråden Missfall 26/9 men fortfarande ingen mens?
  • Anonym (När som)

Det finns inga siffror alls på när man "ska" få mens efter ett m.f  Det hänger helt på om och när man ev. får äl. Utebliven äl är vanligt efter m.f och då har man ingen aning alls när mensen kommer nästa gång. Vissa får mens enligt sin gamla cykel, för andra tar det flera månader att få mens.

• Waffleton

Tack. Jag förstår det, som jag skrev. Vad jag däremot undrar är från när man räknar att missfallet skett: från startdag eller slutdag. Jag behöver inte fler ?det beror på? för det vet jag redan.

• Waffleton

Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med utebliven äl. Förr eller senare så lär jag ju få äl, alltså uteblir den inte? Du menar att den blir försenad på något vis antar jag?

• Anonym (När som)
    Waffleton skrev 2019-11-02 22:01:04 följande:
    Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med utebliven äl. Förr eller senare så lär jag ju få äl, alltså uteblir den inte? Du menar att den blir försenad på något vis antar jag?
    Utebliven äl innebär att man inte får äl alls efter missfallet utan mens först. Jättevanligt.
Svar på tråden Missfall 26/9 men fortfarande ingen mens?