• Anonym (Rädd)
    Sat 2 Nov 2019 16:03
    231 visningar
    1 svar
    1
    231

    Tro inte på allt utan var vaksam

    Jag tycker att det är skrämmande att föräldrar tror att de har koll på vad deras gör och vad de har för sig när de är med andra tonåringar. De tror att deras barn inte röker fast de gör det. Att deras barn inte tar alkohol fast de gör det. Att deras barn inte tar droger fast de gör det. Att deras barn inte snattar fast de gör det. De litar till hundra procent på sitt barn och det vet ju barnet. Barnet säger till föräldrarna att de inte röker eller tar droger och det tror föräldrarna på. Föräldrna går på barnens ord. Tänker mitt barn gör inte det. Men barnen är smarta och vet hur de ska manipulera och lura deras föräldrar. Jag har sett många barn röka. När man säger det till deras föräldrar säger de nej mitt barn röker inte. Men hallå, jag har sett det med egna ögon.

    Rökning kanske inte är så farligt. Men drogerna då??? Ni ska bara veta hur mycket skit (droger) som går bland dagens ungdomar idag. Och så klart är de nyfikna och vill testa att bli hög.

    Alla dessa droger skrämmer mig. Vad är eran erfarenhet.

    Skrämmer mig att så många föräldrar har noll koll på sina barn.

    Drogerna långt långt ner i åldrarna. Från 10 år och uppåt.

  • Svar på tråden Tro inte på allt utan var vaksam
  • Anonym (M)
    Sat 2 Nov 2019 16:09
    #1

    Håller med och det gäller inte bara barn utan vuxna också. Vet de som säger att "nej så skulle min partner aldrig kunna göra", då är man väldigt naiv och enfaldig. Det betyder förstås inte att man ska gå runt och vara misstänksam mot alla hela tiden eller ägna sig åt någon form av övervakning men snarare att inse att man aldrig kan lita blint på någon.

Svar på tråden Tro inte på allt utan var vaksam