Molpes skrev 2019-11-03 08:20:44 följande:
Tack för ditt inlägg! Måste vara så tufft att gå igenom!
Jag förstår de som säger att man inte ska tempa men jag tror att det kan skapa mer oro också hos vissa att inte veta hur tempen ser ut. Jag vill gärna ha lite kontroll och utan tempen skulle jag känna mig helt ovetande om det bara dök upp blod en dag. Kan jag då se på tempen att den sjunker så kan jag förbereda mig utan att själv bli helt förkrossad. Så tror och hoppas jag
Jag håller med de andra om att man inte ska fortsätta tempa efter man fått plus. När jag blev gravid igen efter mitt andra mf fortsatte jag inte tempa just för att det skapade oro och jag hade nog med oro i kroppen även utan tempningen. Att hålla koll på tempen är bara ett sätt för dig att tro att du har kontroll. Får du mf är det utanför din kontroll hur mycket du än har tempat och försökt förbereda dig. Och med två mf i bagaget, där jag första gången var helt oförberedd och andra gången förberedd, kan jag säga att det var precis lika förkrossande båda gångerna! Det spelar ingen roll hur mycket man försöker förbereda sig på det värsta, man mår skit ändå när det väl händer. Så om jag var du skulle jag lägga undan termometern och bara njuta av att du är gravid nu! Får du mf så får du men jag lovar att det är trevligare att njuta fram till dess (om det ens blir mf) än att gå och förbereda sig för mf. Lycka till med graviditeten!