• Sun 3 Nov 2019 08:57
    380 visningar
    9 svar
    9
    380

    Orolig förstföderska

    Hej!

    Jag hoppas kunna få lite stöd i detta av er.

    Så här är det, jag är gravid i v.32 (31+2), och det senaste två dagarna har jag varit så extremt lös i magen, jag går flera gånger om dagen. Ingen smärta men lite öm i hela magen liksom. Jag mår illa, är väldigt trött och tung i kroppen.

    Bebisen rör sig fint där inne iallafall vilket känns tryggt

    Tacksam för råd.

    Hälsningen från en nervös mamma

  • Svar på tråden Orolig förstföderska
  • Anonym (Ring)
    Sun 3 Nov 2019 09:00
    #1

    Hej!

    Behöver inte vara nå konstigt, tarmar möbleras om och kan jobba långsamt/på annat sätt. Du kan ju ha fått i dig/dragit på dig nå virus som orsakar det också?

    Men smartast är att ringa förlossningen och rådfråga dom så du får ett medicinskt svar utifrån de som har erfarenhet och kunskap :)

  • Sun 3 Nov 2019 09:07
    #2

    Tack! Ja jag tänkte att om det inte blir bättre under dagen idag så måste jag ringa. Går ju flera gånger om dagen på toa liksom vilket oroar mig. Och de flesta magvirus eller så brukar minska iaf efter tre dagar.

  • Anonym (Ring)
    Sun 3 Nov 2019 09:14
    #3
    SolrosenH skrev 2019-11-03 09:07:42 följande:

    Tack! Ja jag tänkte att om det inte blir bättre under dagen idag så måste jag ringa. Går ju flera gånger om dagen på toa liksom vilket oroar mig. Och de flesta magvirus eller så brukar minska iaf efter tre dagar.


    Ja det är nog lika bra. Alltid klokt att ringa och rådfråga dom :)

    Jag är i v.29+3 och är oftast hård i magen men ibland så kan det vända och vara åt det andra hållet under några dagar, för att sedan bli hård igen. Blir oftast lite illamående då, men förlossningen sa att det är för att tarmarna blir så provocerade då dom jobbar annorlunda.

    Så länge man inte får ont i magen, längre ner, eller svåra och onda eller täta sammandragningar så är det lugnt.

    Men ring och rådfråga som sagt :)
  • Sun 3 Nov 2019 09:32
    #4

    Tack! Verkligen tack! Känner mig lite lugnare men ändå nervös :)

    Ska ringa dem

  • Sun 3 Nov 2019 09:34
    #5

    Det är säkert ingen fara. Du kan ju dragit på dig ett magvirus som gör magen kaiko. Det är inte farligt för bebisen. Så länge du känner rörelser som vanligt så oroa dig inte. Sjuka dig från ev jobb tills du mår bättre och ta en dag i taget. 

  • Sun 3 Nov 2019 15:32
    #6

    Jag vet att jag blev väldigt dålig i magen av mina järntabletter när jag började med dem, trots att många får tvärtom. Du har inte börjat med det nyligen möjligtvis?

  • Mon 4 Nov 2019 22:38
    #7

    Tänker låter som magsjuka alt matförgiftning tar ju några dagar innan man mår bra och är frisk. Så länge du inga värkar har eller kommer blod så skulle jag inte tro det är bebisen som gör det utan att du.gått o blivit sjuk bara?

  • Mon 4 Nov 2019 22:38
    #8

    Tänker låter som magsjuka alt matförgiftning tar ju några dagar innan man mår bra och är frisk. Så länge du inga värkar har eller kommer blod så skulle jag inte tro det är bebisen som gör det utan att du.gått o blivit sjuk bara?

  • Mon 4 Nov 2019 22:38
    #9

    Tänker låter som magsjuka alt matförgiftning tar ju några dagar innan man mår bra och är frisk. Så länge du inga värkar har eller kommer blod så skulle jag inte tro det är bebisen som gör det utan att du.gått o blivit sjuk bara?

Svar på tråden Orolig förstföderska