• Anonym (Trött mamma med sömnproblem.)

Sömnproblem drömmer mycket. Kan ligga vaken och blunda men drömma. ORKAR INTE

Hade en vecka med dödsångest pga hälsoångest samtidigt som äldsta dottern krånglade med sömnen och efter det är min sömn åt helsike. (2v sedan) Har haft det stressigt i flera månader men detta verkar varit droppen. Är trött hela dagarna och på nätterna sover jag skit.

Tar Lergigan för att somna och när jag somnat så drömmer jag sjukt mycket. Vaknat flera gånger av att jag drömmer. Somnar oftast om och börjar då drömma direkt. Kan även få som att jag ligger vaken och blundar men ändå drömmer. Kan väcka mig själv från drömmarna genom att bara öppna ögonen. Tycker detta är sjuk obehagligt och vill snart inte gå och lägga mig alls mer. Säg att det är fler med dessa konstiga problem.

Vill vara som jag alltid varit, alltså att jag somnat lätt och sovit som en stock. Känns som att jag kommer bli tokig snart. Vill orka med min 8månaders och min 2 åring...

(Alla mina värden är bra, bara sköldkörteln som ligger på gränsen till hyper men kan vara nått post prtum som går över eller inget spec. Borde inte påverka iaf enl endoläkaren. Barnen sover bra förutom den veckan som jag beskrev här uppe)

• Svar på tråden Sömnproblem drömmer mycket. Kan ligga vaken och blunda men drömma. ORKAR INTE
  • Anonym (Inte ensam)

Du är inte ensam.. inlagd just nu bl.a pga sömnsvårigheter och är dessutom gravid. Lämnar det helt åt personalen att medicinera mig med det dom anser vara säkert för barnet. Varit så påfrestande Graviditet både fysiskt och psykiskt att jag helt gått in i väggen.

Nätterna har varit ett enda virrvarr av stresspåslag och ytlig sömn och drömmar och vet knappt när jag är vaken och sover och det är väldigt obehagligt.

Hur mår du nu ts? Styrkekramar

• Anonym (1234)

Jag har likadant, hitta du något som har hjälpt?

Svar på tråden Sömnproblem drömmer mycket. Kan ligga vaken och blunda men drömma. ORKAR INTE