• Anonym (11111)

Otrohet

Hej.

Jag behöver råd.

Jag har börjat träffa en upptagen kille. Vi lärde känna varandra för många år sen och har haft kontakt av och till under dessa åren. Senaste 6 åren har vi inte träffats alls fram tills i sommras när han hörde av sig för att säga hej bara.

När vi lärde känna varandra för många år sen fanns där en glöd mellan oss, något som klickat men vi utforskade det aldrig då pga att vi hade andra förhållanden.

Efter träffen i sommras började vi umgås mer. Från början bara som vänner. Men det eskalerande snabbt och han ville gärna utforska om de han kände nu var äkta. Jag stod emot från början, då han har flickvän/sambo sen långt tillbaka. Jag tyckte inte det var rätt mot någon av oss.

Han började förklara sin kärlek för mig, att han kände så mycket mer, att han ville utforska vad vi kunde bli, att han var villig att gå igenom så mycket bara för att få vara med mig. Jag övertalades tillslut, då han menade på att om jag ville - så skulle han lämna henne. Det skulle inte bli något triangeldrama.

Iallafall så inledde vi då en relation. Sexuellt och könslomässigt, baserat på att han skulle lämna henne.

Det är över 3 månader sedan nu som han sa att han skulle påbörja processen med att gå ifrån henne....vilket han inte har gjort. Efter att vi dragit upp det, så var det precis som att inget hänt. Vi bara "lever i en bubbla" och är så förälskade i varandra.

Han menar nu på att han inte vill såra henne, han vill hantera och gå ifrån det på ett sätt som gör att det inte kommer som en chock för henne. Han har tagit upp en diskussion med henne om att han inte trivs i relationen längre, att han inte känner samma sak och nu är det precis som att jag bara ska gå och vänta på att hon ska lämna honom?

Jag tycker det är märkligt att hon inte regerar på att han aldrig är hemma. Han har flera gånger somnat hos mig på vardagarna och kommit hem 4 på morgonen. Han påstår också att dom inte har sex längre, där inte är något intimt och att han för det mesta sover på soffan.

Jag är iallafall trött på att han inte agerar. Jag tycker inte att det känns bra att fortsätta ifall han inte går ifrån, jag har försökt sätta krav och ultimatum men trots det så händer ingenting.

Jag frågade honom för 2 veckor sen vad som egentligen händer. Hans svar var då att det går åt rätt håll, dvs mot mig. Han berättade kortfattat att hon hade kommit till honom och sagt att hon också var osäker på relationen nu (efter att han hade sagt det till henne) och jag undrade såklart vad som skulle ske härnäst. Han visste inte. Han visste inte vad nästa steg skulle bli och verkar absolut inte stressad över att agera. Jag börjar dock tappa tålamodet. Trött på att behöva se honom gå om kvällarna, trött på att vara den andra och trött på att känna rädsla och oro över vad som kommer att ske.

Så vad ska jag göra? Ska jag fortsätta vänta? Ska jag avsluta det och gå vidare? Finns där en möjlig chans att han faktiskt inte kommer lämna henne?

Jag behöver verkligen råd.

• Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (Hanna)

Det där med att göra slut på ett sätt så hon inte blir chockad är ren bs. Vill du ha en förändring så kräv den! Vill han bara med dig så får han göra slut och du kommer inte att träffa honom förens han har gjort det.

Utdragna avslut är inte skonsammare. De som gör slut må säga det men den enda hen skyddar är sig själv för man vill inte vara The bad guy och det är ju så mycket lättare för en själv och sitt egna samvete om den andra också börjar tvivla.

Stå på dig själv!

• Pierott

Instämmer helt med Hanna. Han har antagligen inga större planer på att lämna henne, hade han varit upp över öronen förälskad i dig hade han utan tvekan lämnat henne för att leva med dig. Nu kan han äta både äta kakan o ha den kvar. Sätt krav!

• Anonym (Fråga)

Tycker du Ska säga till han idag att prata med henne, att han har till i morgon annars väljer du att dejta en annan. Väljer han inte att avsluta så är det bara att gå vidare

• Anonym (Fråga)

Du kommer bara låta allt ta längre tid om han få vela. Säg ifrån idag! Då får du även veta Idag hur gärna han faktiskt vill ha dig.

Han har fått tillräckligt med tid på sig. Låt han känna att han förlorar dig.

• Anonym (Fråga)

Du kommer bara låta allt ta längre tid om han få vela. Säg ifrån idag! Då får du även veta Idag hur gärna han faktiskt vill ha dig.

Han har fått tillräckligt med tid på sig. Låt han känna att han förlorar dig.

• Solarn

För att svara på din sista fråga, ja det finns en stor chans att han inte har några som helst planer på att lämna henne.

• Anonym (bad)

Han leker med er båda och utnyttjar er på olika sätt.
    Han är kappvändare och inte en självsäker karl som fattar sina beslut klart och tydligt.

Han är otrogen med dig nu och en dag kommer han vara otrogen mot dig.

• Anonym (Fråga)

Hur gamla är ni förresten? Tänkte då ni känner varandra sen länge. Har han barn med henne då han verkar ha svårt att lämna? Tänkte att annars finns väl ingen anledning att dra ut på det.

• Anonym (11111)

Jag har också sagt till honom att det inte kommer bli lättare genom att dra ut på det. Delvis håller han väl med, delvis gör han inte det. Han har sagt att han försöker komma fram till om det finns ett bättre eller bra sätt att göra det på. Jag kan både förstå och relatera till hur han känner, det är aldrig lätt att göra slut och såra en annan människa. Alla har vi troligtvis suttit i en situation där vi har brutit med någon och det är inte det roligaste. Därav vill jag ge honom den tiden han behöver, men samtidigt som jag skrev så börjar jag tröttna. Vi kommer inte längre med detta om vi bara sitter instängda hemma hos mig.

Vi är 26 respektive 27. Ingen av oss har barn.

Gången då jag satte ett ultimatum, det var även den gång han drog upp den här diskussionen om hur han egentligen kände med henne.

• Tappadstekspade

Haha, han tänker inte lämna henne fattar du väl? Du är bara sex för honom, han ser dig inte som någon han vill gifta sig med. Han vill bara ha ett knull på sidan av och du var dum nog att nappa. Han kommer snart byta ut dig mot något annat får. Det kan ta lite tid att få tag i en annan älskarinna, för de flesta kvinnor respekterar sig själva och lägger benen på ryggen inför en upptagen man istället för att lägga sig på rygg.

Svar på tråden Otrohet