• DahSchmurr

    Syskonvagn - Vad behöver man?

    Hejsan!

    För närvarande har jag redan en syskonvagn, en gammal Emmaljunga som är bakåtvänd (dvs att barnen sitter mot en så att man kan se dem framifrån). Den är helt okej! Den gör sitt jobb MEN framhjulen är för små. På sommaren fungerar den utmärkt men nu inför vintern kommer jag att behöva en vagn med större hjul så att jag faktiskt orkar putta fram vagnen, även i snö.

    Grejen är att jag har en äldre son på 90 cm i längd och vikt på ungefär 16 kg. Han är snart två år och vi åker mycket vagn. Mitt andra barn är 5 månader och väger ca 9 kg.

    Önskar en vagn som är bakåtvänd och har stora hjul. Många vagnar säljs ju med framåtvända sitsar men det intressant inte mig.

    Har tittat på en begagnad Bugaboo Donkey Duo men den kanske är för liten för min äldre son?

    Är det någon som har några tips på vagn eller dylikt? Just nu åker vi mycket vagn (det enda sättet för mig att natta min äldre son på, när jag har min yngre son med mig) men det kanske ändras snart? Vet inte vilken ålder ett barn slutar åka vagn och sova middag heller... Om det är snart ändå kanske det inte är någon idé att köpa en ny vagn ens?

    Gaaaaah..! Haha! Någon som har koll? Vad borde jag göra?

  • Svar på tråden Syskonvagn - Vad behöver man?
  • Anonym (-)

    du borde lära din tvååring att använda sina ben.

  • DahSchmurr
    Anonym (-) skrev 2019-11-04 14:59:58 följande:

    du borde lära din tvååring att använda sina ben.


    Jodå, han kan mer än väl använda sina ben! Han är proffs på att springa runt. Den största anledningen till vagnen egentligen är att natta honom i den.

    Vi brukar ta oss till en lekpark först, sedan får han leka & springa runt och sedan går vi på en vagnspromenad tills han somnar.
  • DahSchmurr
    Anonym (Ä) skrev 2019-11-04 15:01:17 följande:

    Emmaljunga NXT Twin kanske?


    Tack! Den vagnen ska jag kolla upp! :D
  • viseversa
    Anonym (-) skrev 2019-11-04 14:59:58 följande:
    du borde lära din tvååring att använda sina ben.
    Jösses vilken onödig och dryg komentar. kan säga att jag har min 3åring i vagn. När vi är inne i stan bland bilar och annan trafik och jag i v 39 och kanske inte hinner efter honom då han är mer vild än tam. Jävligt skönt att ha vagn då kan jag säga. Men du kanske bor på landet där det kommer en bil i timmen krypande i 20kmh och en buss om dagen? 
  • Anonym (-)
    viseversa skrev 2019-11-04 16:14:15 följande:

    Jösses vilken onödig och dryg komentar. kan säga att jag har min 3åring i vagn. När vi är inne i stan bland bilar och annan trafik och jag i v 39 och kanske inte hinner efter honom då han är mer vild än tam. Jävligt skönt att ha vagn då kan jag säga. Men du kanske bor på landet där det kommer en bil i timmen krypande i 20kmh och en buss om dagen? 


    Jag bor på Odengatan 77 på Odenplan, mitt i centrala Sthlm. Jag har aldrig använt vagn.
  • legomum
    Anonym (-) skrev 2019-11-04 16:15:58 följande:

    Jag bor på Odengatan 77 på Odenplan, mitt i centrala Sthlm. Jag har aldrig använt vagn.


    Bor inte långt ifrån dig och jag använde vagn till mina tvillingar tills de var 4 år. De sov alltid i vagnen på dagen fram tills de var dryga tre år då vi alltid var ute.

    Sedan har jag livliga barn och med säkerhet i åtanke var vagnen perfekt att ha.
  • Anonym (-)
    legomum skrev 2019-11-04 17:02:57 följande:

    Bor inte långt ifrån dig och jag använde vagn till mina tvillingar tills de var 4 år. De sov alltid i vagnen på dagen fram tills de var dryga tre år då vi alltid var ute.

    Sedan har jag livliga barn och med säkerhet i åtanke var vagnen perfekt att ha.


    Själv har jag uppfostrat mitt barn. Från början. Då får man inte ett vilt barn.
  • legomum
    Anonym (-) skrev 2019-11-04 17:08:27 följande:

    Själv har jag uppfostrat mitt barn. Från början. Då får man inte ett vilt barn.


    Gå och göm dig under en sten med de andra trollen.
Svar på tråden Syskonvagn - Vad behöver man?