• Anonym (Cvb)

Olanzapin på morgonen?

Någon som äter olanzapin? När tar ni den isåfall?

Jag tar den mot ångest, 10 mg, på kvällen. Märker skillnad på min ångestnivå redan efter någon timma.

Upplever inte direkt någon trötthet av den längre och funderar därför om man kan ta en del av dosen på morgonen? Det är ju på dagen som jag har mest ångest så känns lite konstigt egentligen att ta den på kvällen.

• Svar på tråden Olanzapin på morgonen?
  • Cj3893

Jag har haft olanzapin på morgonen och det har inte varit några problem för mig. Jag föredrar morgonen för när jag tog den innan läggdags fick jag hemska myrkrypningar i knäna.

Mvh

• Anonym (Cvb)
    Cj3893 skrev 2019-11-14 02:06:24 följande:

Jag har haft olanzapin på morgonen och det har inte varit några problem för mig. Jag föredrar morgonen för när jag tog den innan läggdags fick jag hemska myrkrypningar i knäna.

Mvh

Vad äter du den för?
  • Anonym (Doktorn)
    Anonym (Cvb) skrev 2019-11-04 19:43:21 följande:

Jag tar den mot ångest, 10 mg, på kvällen. Märker skillnad på min ångestnivå redan efter någon timma.

Upplever inte direkt någon trötthet av den längre och funderar därför om man kan ta en del av dosen på morgonen? Det är ju på dagen som jag har mest ångest så känns lite konstigt egentligen att ta den på kvällen.

Absolut, inget konstigt att ta på morgonen. Du kan ju ta 5 mg på morgonen och 5 mg på kvällen tex.
  • Anonym (Cvb)
    Anonym (Doktorn) skrev 2019-11-16 13:28:45 följande:

Absolut, inget konstigt att ta på morgonen. Du kan ju ta 5 mg på morgonen och 5 mg på kvällen tex.

Upplever faktiskt att jag blivit lite trött nu när jag tog den på morgonen...men kan det vara övergående tro?
  • Anonym (Dkkd)
    Anonym (Cvb) skrev 2019-11-04 19:43:21 följande:

Blev yr av skiten 2v efter en halv tablett en enda gång. Så har ingen aning. Men det borde väl gå, fråga din läkare.
  • Anonym (Dkkd)

Kunde knappt gå ens för jag var så yr.

Svar på tråden Olanzapin på morgonen?