• Thu 7 Nov 2019 06:12
    224 visningar
    1 svar
    1
    224

    Karpalsymptom?

    Har senaste dagarna upplevt en konstig känsla i båda mina armveck. Detta är svårt att förklara men, när jag upplever detta vill jag gärna sträcka ut armarna rakt ut, och då känns det som att armarna stramar åt, som att händerna sitter för långt ut på armarna. Foten i munnen Skitsvårt att förklara, men när jag då gör detta, så stramar det åt ännu mer.


    Vet inte om ni blev klokare av den beskrivningen, men upplever inte de typiska symptomen för karpaltunnel. Har två vänner (tjejer båda två) som genomgått operation för flera år sedan, och de klagade på domningar i tre fingrar båda två, jag upplever inte detta. Däremot har jag väldigt ofta kalla händer, gärna redan efter att man precis gått upp ur sängen. Har heller inga svårigheter att greppa saker, vilket jag också vet är ett typiskt symptom.
    Köpte nyligen en klocka vilket jag först trodde var problemet, att den satt för hårt, men då borde jag ju inte känna av samma sak i andra armen isåfall, OM det nu hade varit orsaken. Dessutom är jag kille, och har även där läst att det oftast drabbar kvinnor, även om det finns män som drabbas. Inga direkta symptom pekar på karpal, men vad kan det annars vara?

  • Svar på tråden Karpalsymptom?
  • Anonym (A)
    Fri 8 Nov 2019 13:01
    #1

    Låter inte som karpal alls faktiskt. Men om du är orolig ska du ta kontakt med vården.

    Själv fick jag inte rätt vård för mona karpalskräphänder förrän jag fått permanenta skador.

    Så vänta inte för länge.

Svar på tråden Karpalsymptom?