• Thu 7 Nov 2019 22:45
    210 visningar
    13 svar
    13
    210

    längtar du till mensen slutar?

    Kvinna: Längtar du till mensen slutar?
    Alltså att mensen upphör och inte kommer tillbaka.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden längtar du till mensen slutar?
  • Anonym (w)
    Thu 7 Nov 2019 23:24
    #1

    Ja, jag ser verkligen fram emot det!

  • Ormen
    Thu 7 Nov 2019 23:28
    #2

    Nej.

  • Anonym (JP)
    Thu 7 Nov 2019 23:32
    #3

    Japp, att slippa alla hormonsvängningar varje månad, glad, ledsen, arg, kåt omvartannat. Ska bli skönt att få ett lite mer jämnt inre känsloliv.

  • Anonym (bäst före)
    Thu 7 Nov 2019 23:37
    #4

    Nej tvärtom. Jag saknar det otroligt nu när jag förlorat den. Detta trots att jag haft outhärdliga smärtor i 25 år. Men känslan som det gav i min kropp, en slags tillit till kroppen, en kvinnlighet och regelbundenheten som allting kretsade kring saknar jag. Likaså kåtheten och kramperna i underlivet som reglerades av hormonerna och gjorde brösten svullna och ömma osv. Jag kände mig mycket sexigare i kroppen även om jag hatade att bli svullen och gå upp i vikt varje månad, inkl smärtorna, och blodet som ofta började forsa på fel tider och platser. Men sex var superskönt dagarna kring mens.

    Sörjer min förlorade mens och ungdom varje månad.

  • Fri 8 Nov 2019 00:09
    #5
    Anonym (bäst före) skrev 2019-11-07 23:37:29 följande:

    Nej tvärtom. Jag saknar det otroligt nu när jag förlorat den. Detta trots att jag haft outhärdliga smärtor i 25 år. Men känslan som det gav i min kropp, en slags tillit till kroppen, en kvinnlighet och regelbundenheten som allting kretsade kring saknar jag. Likaså kåtheten och kramperna i underlivet som reglerades av hormonerna och gjorde brösten svullna och ömma osv. Jag kände mig mycket sexigare i kroppen även om jag hatade att bli svullen och gå upp i vikt varje månad, inkl smärtorna, och blodet som ofta började forsa på fel tider och platser. Men sex var superskönt dagarna kring mens.

    Sörjer min förlorade mens och ungdom varje månad.


    Jag kan hålla med dig litegrand. Men - romantiserar du inte menstiden lite väl mycket ?

    Jo, kroppen levde på ett annat sätt. Men idag känner jag ett helt annat lugn - och frid i mig själv. Himla skönt.

    Ligga, har man gjort ett antal gånger, inget nytt under solen, inte så spännande längre. Men det knyter två personer samman också. Så det gäller att hålla lågan vid liv förstås - om man inte har lust att leva själv resten av livet. Vilket jag inte vill, som älskar kramar och att umgås.

    Träning är en härlig njutning - och roligare nu - när man slipper ömma bröst och att känna sig klumpig i kroppen.
  • Anonym (Ebba)
    Fri 8 Nov 2019 07:20
    #6

    Är mitt i klimakteriet och min mens slutar om minst 6 år.

    Äter hormoner utan problem och älskar fullständigt att jag kommit till denna period i mitt liv.

    Har haft svår pmds i 25 år och jag saknar ingenting av det.

    Är 44 år.

  • Anonym (H)
    Fri 8 Nov 2019 09:05
    #7

    Nej, för jag vill ha fler barn. Väntar mitt första nu och vill ha minst ett till iaf. Har varken problem med pms eller humörsvängningar. Det enda jag vill bli kvitt är väl isåfall ömma och onda bröst och blodet isåfall.. Men jag får stå ut i 20-25 år till.. :)

  • Anonym (Inte kul)
    Fri 8 Nov 2019 09:45
    #8

    Kom i klimot redan vid 32 och nej, jag saknar inte att ha mens men det är inte så kul nu heller.
    Risk för benskörhet, kropp och hud går mot ålderdom, att träna ger inte mycket resultat, sover dåligt i omgångar, svettas ner sängen osv. Det var lättare att ha mens några dagar i månaden.
    Blir 45 om några veckor.

  • Anonym (op)
    Fri 8 Nov 2019 09:49
    #9

    Röstade ja, men det är både och. Min erfarenhet är att man får ett annat utseende när hormonerna förändras, och just nu ser jag fortfarande ut som jag är runt 30 fast jag är 44. Har en känsla av att förändringen kan bli drastisk. Tror inte jag kommit i klimakteriet än dock, det var sent även för min mamma som fick min lillebror när hon var i min ålder.

    MEN- jag har en extrem form av pms, vill i princip dö innan mens och sväller upp och mår inte bra alls. Har också mens länge och blöder mycket. Det ska bli skönt att slippa.

  • Anonym (op)
    Fri 8 Nov 2019 09:49
    #10
    Anonym (JP) skrev 2019-11-07 23:32:31 följande:

    Japp, att slippa alla hormonsvängningar varje månad, glad, ledsen, arg, kåt omvartannat. Ska bli skönt att få ett lite mer jämnt inre känsloliv.


    För mig hade kåt räckt :)
  • Anonym (Qvinn­a)
    Fri 8 Nov 2019 12:28
    #11

    Först vill jag få ett barn till men sen kan sen kan den gärna få upphöra på en gång.

    Jag är glad över att allt har funkat och har aldrig besväras särskilt mycket av varken mens eller pms. Men ser fram emot klimakteriet som en ny fas i livet. Verkar också himla skönt att slippa bry sig om risken att bli gravid när msn väl är klar med den biten.

  • Anonym (Tjej3­0)
    Fri 8 Nov 2019 13:01
    #12

    Plockade bort livmoder och äggledare för cirka ett år sedan, fortsatte blöda så fick plocka bort livmodertappen för 11v sedan. Kan säga att jag inte saknar mensen ett dugg. Det enda jag har kvar är äggstockarna så hormonerna är "som de ska".

    Men då hade jag å andra sidan 17 dagars blödningar med två dagars uppehåll, blödde igenom allt på en timme och hade extrema smärtor.. Så det är väl inte konstigt att jag njuter nu ;)

    Har dock inte vant mig riktigt än, utan förväntar mig blod i trosorna och på pappret när jag går på toa. Blir sedan överlycklig när jag inser att nä, det kommer liksom inte komma mer blod. Helt fantastiskt!

  • Anonym (Nja)
    Fri 8 Nov 2019 13:08
    #13

    Ja och nej. Det ska bli skönt att slippa menseländet. Men jag ser inte fram emot klimakteriet. Är känslig för hormonförändringar och är orolig för hur det kommer att bli.

Svar på tråden längtar du till mensen slutar?