• Lilla Anna

jätteont/kramp i urinröret efter att man kissat

Är det någon mer än jag som ganska regelbudent får som kramp i urinröret efter att man kissat? Det kan sitta i en halvtimme eller nåt, och gör riktigt ont, så att man inte kan stå rakt. Har testats för UVI men det visat inget. Häromdagen fick jag återigen den här krampen men det här gången var det värre än vanligt, och jag hade ont i flera timmar och kunde inte röra mig för att det gjorde så ont - även upp över magen (ett tag funderade jag på om förlossningen hade startat!).

Någon mer?

Anna v. 35

• Svar på tråden jätteont/kramp i urinröret efter att man kissat
  • Maggis Nervis

Ring BM eller förlossningen och prata med dom.. Det hade jag gjort!

/Maggan 36+4

• dutten

Om man har kollat uvi så kan det ju inte vara det.
    *fundera*
    Jag kan få kramp runt ändtarmen samtidigt som jag har mina förvärkar - kan detta vara nått liknande? (även vid mens)
    Menar som så att muskler o nerver sitter ju ganska tätt därnere så kanske kan man få konstigt ont här o där?

Svammligt...

dutten

• Lilla Anna

Jag ska till BM imorgon och ska fråga då. Men jag har frågat flera gynekologer under åren (det har varit så här i säkert två-tre år) och ingen har vetat vad det är. Jättekonstigt.

• familjenschmidt

jag har något liknande men det brukar gå över om jag dricker mkt vatten....
    kan ha det utan att ha kissat men som sagt jag dricker mkt vatten så blir inte urinet så koncentrerat....min bm gav mig det tipset efter att jag kommit ca 10 ggr och testat urinvägsinfektion...
    sen kommer det ju tillbaka när jag "slarvar"

• familjenschmidt

jag brukar försöka häva 2 liter och sen kissa så mkt som möjligt...så det räcker inte med lite vatten,....

• Lilla Anna

Oj, jag ska testa det. Du dricker vattnet när du redan fått krampen alltså, eller i förebyggande syfte?

• familjenschmidt

njea det är lite olika hur duktig jag är... men det brukar bli när det händer...
    på mig händer det oftast på nätterna så jag brukar härda ut tills morgonen och sen dricka 2 liter och kissa kissa kissa kissa och då försvinner det...
    men dom dagarna då jag är duktig och dricker mkt vatten generellt så händer det inte...

hade/har (ibland) som vana ett tag att dricka 2 stora glas vatten till frukosten eller innan...(smidigt om man äter hemofer så sköljer man ner dom samtidigt)

• Zwea

Jag har lika jag med, fast inte kramp, mer som ihållande smärta....svårt att beskriva riktigt. Drar mig nästan för att kissa ibland, gör mer ont efter jag varit riktigt kissnödig. Detta började för mig för 2 dgr sen. Kanske ska ringa Bm eller förlossningen o fråga!

• Katarinab

har oxå så bm sa att jag skulle kissa oftare o sitta rakare o det har faktiskt hjälpt. framförallt att kissa även när men inte känner sig så kissnödig. kram

• jummie

Urinvägsinfektion...har haft det så många ggr att jag tappat räkningen...

drick mycket och gärna med citron i..ju surare dessto bättre...det sura tar död på bacillerna som ställer till det där nere...

MEN!!! går det inte över på ett par dagar måste du uppsöka läkare!!

• Katarinab

jag lämnar urinprov varje vecka hos bm inga tecken på uvi hon visste inte vad smärtan kunde bero på men det har verkligen hjälpt att kissa tok ofta.

• Lilla Anna

Jag lämnade urinprov igår, men det var inga bakterier i urinen. Hon skickade ändå iväg det för en odling, men trodde inte att det var UVI. Jag har testat och dricka mycket, och har inte haft nån kramp på ett tag nu i alla fall så det kanske hjälper! Ska även testa att sitta rakare!

• Mallemus

Jag brukar ockås känna avdet du beskriver... på mig går det dock över efter en stund. Har aldrig känt i flera timmar. Men som ngn längre upp skriver så brukar det inte inträffa när jag dricker mycket hela tiden.

Svar på tråden jätteont/kramp i urinröret efter att man kissat