Varför är det så svårt att hitta en självständig man?
I mina senaste relationer har mannen med tiden blivit allt mer osjälvständig och undergiven. Det kanske är jag som gör något fel eller drar till mig en viss typ av män men frågan är om det är så enkelt.
Jag är helt självgående så jag begär inte något jag inte själv kan ge. I min nätdejtingprofil har jag varit tydlig med vem jag är och vad jag söker. Jag är medelålders så familjebildning är inte längre aktuellt. Jag söker en man som liksom jag har en fungerande tillvaro med socialt liv och aktiviteter. Jag vill helst vara särbo och ses när vi båda kan och vill.
Jag förstår att det upplägget inte fungerar för alla men det måste ju finnas män som också vill ha det så. De män jag har träffat har hävdat att de vill det först men sedan visar det sig att de vill ses mest hela tiden och helst flytta ihop. De har också haft ett stort bekräftelsebehov som jag tror har handlat mer om dem än deras känslor för mig.
Jag har alltid varit stark mentalt, gått min egen väg , tagit ansvar för mitt liv och löst mina egna problem. Jag har inget behov av att bli omhändertagen. Däremot är jag omtänksam och visar mina känslor. Jag är även respektfull och lyhörd så jag är inte en dominant eller kall person om någon gör sådana associationer.
Problemet är att jag tappar attraktionen för män som inte är självständiga. Jag vill ha en man med mycket integritet som står för den han är och sina värderingar och inte fjäskar för mig.
Vad tror ni att jag gör för fel? Jag kanske signalerar något jag inte är medveten om.