• Smärta

    Missfall eller inte?

    Den 25/10 hade jag oskyddat samlag men hade inga intentioner att bli gravid med denna person så jag trodde att han använde kondom. Han trodde samtidigt att jag använde p-piller, vilket jag inte gör. Det blev fel, det sket sig, han kom i mig och dagen efter, 26/10, köpte jag samt svalde jag Levodonna (akut p-piller). Tänkte inte mer på det, förutom att jag kände mig lite dum såklart. Men så den 31/10, Halloween, fick jag en plötslig blödning. Jippi, tänkte jag, mensen kom så nu är jag inte gravid! Puh! Dagarna gick och mensen blev kraftigare. Jag behövde plötsligt använda nattbindor 24/7. Jag hade extrema smärtor i rygg. Det har jag ännu. Kan knappt göra någonting. Behövde vila var fjärde timme för att orka nåt. Blödde och blödde. Och det var inget vanligt blod, det var klumpar. Stora, små, mittemellan.. Jag är inne på dag 10 och jag blöder precis lika mycket, om inte mer, nu. Ont i nedre delen av buken samt ryggen. Får i vissa fall "krysta" ut blodet/klumparna. Det kommer inte alltid av sig självt men jag känner det där inne hela tiden. Igår blödde jag ner en soffkudde och bestämde mig för att åka till gynakuten. De tog prover. Jag hade ett bra blodvärde, lite för högt t.o.m: 150. Infektion i kroppen hade jag, det värdet låg på 38. 18 andetag/minut och ett okej blodtryck. Samt ett negativt graviditstest.

    Men. Kan det ändå vara missfall? Jag har PCOS och min kropp beter sig inte som ändras. Men min mens, den känner jag mycket väl. Och detta är INTE mens.. Något råd? Snälla. Jag är så jävla utmattad..

  • Svar på tråden Missfall eller inte?
  • Anonym (Omöjligt)

    Du kan ju inte ha hunnit bli gravid på de få dagarna som gick mellan samlaget och mensen. För att prata om missfall måste det gått minst 14 dagar sen man blev gravid. I så fall blev du gravid långt innan det där samlaget.

  • Smärta
    Anonym (Omöjligt) skrev 2019-11-09 15:27:57 följande:

    Du kan ju inte ha hunnit bli gravid på de få dagarna som gick mellan samlaget och mensen. För att prata om missfall måste det gått minst 14 dagar sen man blev gravid. I så fall blev du gravid långt innan det där samlaget.


    Okej......... Ja det hade jag ingen aning om. Då undrar jag varför de ens tog gravtest då jag berättade datumen innan?
  • Anonym (Omöjligt)
    Smärta skrev 2019-11-09 15:29:32 följande:
    Okej......... Ja det hade jag ingen aning om. Då undrar jag varför de ens tog gravtest då jag berättade datumen innan?
    Det hade bara gått 6 dagar. Det tar minst 5 dagar för embryot att fästa. Dör det sen inom 8 dagar till räknas det bara på sin höjd som en kemisk graviditet och man får mens som vanligt när den ska komma. Man får inte missfall innan mensen skulle kommit. De tog gravtest utifall att du räknat fel på äl antagligen.
  • Smärta
    Anonym (Omöjligt) skrev 2019-11-09 15:33:42 följande:

    Det hade bara gått 6 dagar. Det tar minst 5 dagar för embryot att fästa. Dör det sen inom 8 dagar till räknas det bara på sin höjd som en kemisk graviditet och man får mens som vanligt när den ska komma. Man får inte missfall innan mensen skulle kommit. De tog gravtest utifall att du räknat fel på äl antagligen.


    Hm. Okej. Vad är din teori då?
  • Anonym (Omöjligt)
    Smärta skrev 2019-11-09 15:36:10 följande:
    Hm. Okej. Vad är din teori då?
    Antingen att du blödde extra mycket pga det akuta p-pillret eller att det var länge sen du hade mens senast. Vid långa cykler utan äl byggs slemhinnan på ändå och man blöder extra mycket när mensen väl kommer.
  • Smärta
    Anonym (Omöjligt) skrev 2019-11-09 15:41:26 följande:

    Antingen att du blödde extra mycket pga det akuta p-pillret eller att det var länge sen du hade mens senast. Vid långa cykler utan äl byggs slemhinnan på ändå och man blöder extra mycket när mensen väl kommer.


    I sådana fall måste det vara pillret, jag har lyckats ha regelbunden mens i 4 månader nu pga viktnedgång. Jag hoppas verkligen jag slutar blöda snart. :( Det förstör typ mina kläder haha...
  • Anonym (Omöjligt)
    Smärta skrev 2019-11-09 16:03:25 följande:
    I sådana fall måste det vara pillret, jag har lyckats ha regelbunden mens i 4 månader nu pga viktnedgång. Jag hoppas verkligen jag slutar blöda snart. :( Det förstör typ mina kläder haha...
    Säkerligen pillret då. Det är ju utformat för att man ska blöda ut allt i livmodern rejält. Kanske läge ta lite extra järn ändå. Det tar nämligen tid innan järnbrist visar sig i hb och när det väl syns där brukar depåerna vara rätt låga. Jag har tom haft hb 146 en gång och järnet låg på 8!
  • Smärta
    Anonym (Omöjligt) skrev 2019-11-09 16:50:25 följande:

    Säkerligen pillret då. Det är ju utformat för att man ska blöda ut allt i livmodern rejält. Kanske läge ta lite extra järn ändå. Det tar nämligen tid innan järnbrist visar sig i hb och när det väl syns där brukar depåerna vara rätt låga. Jag har tom haft hb 146 en gång och järnet låg på 8!


    Har fortsatt blöda i ungefär samma enorma mängd, det blev först mer och mer men det verkar äntligen, idag, 15 dagar senare, ha lugnat ner sig så nu är det som en "vanlig" mens. Är helt utmattad. Har gjort slut på typ 3,5 paket bindor, hah. Är fortfarande orolig, så jag ska ringa runt till olika gynekologer i området och se vad de säger. Och ja, mitt HB är säkert snäppet lägre vid det här läget. Järnnivåerna har jag dock ingen koll på alls. :/
  • Anonym (Omöjligt)
    Smärta skrev 2019-11-14 01:58:56 följande:
    Har fortsatt blöda i ungefär samma enorma mängd, det blev först mer och mer men det verkar äntligen, idag, 15 dagar senare, ha lugnat ner sig så nu är det som en "vanlig" mens. Är helt utmattad. Har gjort slut på typ 3,5 paket bindor, hah. Är fortfarande orolig, så jag ska ringa runt till olika gynekologer i området och se vad de säger. Och ja, mitt HB är säkert snäppet lägre vid det här läget. Järnnivåerna har jag dock ingen koll på alls. :/
    Har du ringt? Får du inget svar så ta järnpiller ändå. med så mycket blod så länge har nivån garanterat sjunkit.
Svar på tråden Missfall eller inte?