• Pigall

    Bo i Rissne 2019?

    Hej! 

    Har blivit erbjudna en stor och fin lägenhet på skvadronsbacken i Rissne. Själva närområdet (husen runtikring) verkar väldigt trevligt och familjevänligt med flera förskolor och andra familjer. Själva Rissne verkar dock grått, trist och har ett ganska dåligt rykte. Hittar dock väldigt lite uppdaterad information. Hur är det att bo där? Är det ett ok ställe att ha barn? 

  • Svar på tråden Bo i Rissne 2019?
  • viseversa

    Nej det är inget ställe jag hade bott på. Dåligt rykte mycket oroligheter på kvällar och helger.

  • Pigall

    Gäller det alla delar av Rissne? Har tidigare bott på ställen där det är enorm skillnad bara mellan olika gator.

  • viseversa
    Pigall skrev 2019-11-10 12:59:54 följande:
    Gäller det alla delar av Rissne? Har tidigare bott på ställen där det är enorm skillnad bara mellan olika gator.
    Ingen aning men rissne i sin helhet har inte bra rykte nej. Lite som rinkeby alby fittja tensta. Visst kanske det finns lugna fina områden där med men i det stora hela har det inte bästa ryktet.
  • Anonym (12345)

    Jag hade valt ett annat område om möjligt.
    Visst det går att bo där men jag skulle inte röra mig så mycket ute kvällstid.

  • Michael 310

    Har byggt lägenheter bredvid skvadronsbacken. Min bild av Rissne är nej tack aldrig i helvete att jag skulle bo där. Inbrott på bygget i snitt 3 ggr i veckan. Polisen flyttade in på platskontoret och hade span på hyresgäster och gjorde minst 1 tillslag. Var minst 1 skjutning och 1 knivdåd i närheten under byggtiden.

    Affärslokaler som används av div skum verksamhet.. var några bilar som stod i vägen en gång. Hörde till frisören som aldrig hade kunder på dagtid men ofta mycket folk där på natten. Alla bilarna var nya och gick på 1-1,5 milj nypris.. Rissne frisörförrening går bra tänkte jag då...

Svar på tråden Bo i Rissne 2019?