• Lisen93

    Tips på julklapp till 6 månaders bebis

    Hej!

    Håller på och knåpar ihop en önskelista åt min son som blir 6 månader vid jul.

    Tänkte höra med er andra föräldrar på bra saker att ha/önska sig?

    Allt ifrån kläder,böcker,leksaker, matning osv.

    Gärna så specifikt som möjligt, alla tips mottages!

  • Svar på tråden Tips på julklapp till 6 månaders bebis
  • nnnnnnnn

    * Nästa modell av bilstol, när babyskyddet inte är bästa alternativet längre dvs när barnet kan sitta själv.
    * Potta
    * Kläder
    * Pekböcker och bilderböcker
    * Duplo

  • Anonym (Skoj)

    Iittala har fint barnporslin. Barbro Lindgren och Eva Erikssons böcker om Max. Lucy Cousins Böcker om Molly mus. Förkläde och fingerfärg. Handdockor, finns fina från Beleduc. Maracasägg. Plan toys gör mycket fint. Vi har ett pussel med kugghjul därifrån som har varit väldigt uppskattat. Finns bla på laplandecostore.

    Vattenflaska i rostfritt stål. Pulka med tillhörande fårfäll eller yllefilt att sitta på.

  • BuoBä

    Skedar, både den långa typen som är bra att mata med och en liten och knubbig som barnet kan hålla själv.

    Skål eller tallrik med sugkopp under.

    Ätförkläde (tex BabyBjörn eller Ikea)

  • HeidiHR

    Jag köpte en discolampa till min son förra julen, han var då förvisso fyra månader men det var ett riktigt toppenköp! Vi brukar fortfarande lägga oss på sängen och titta på alla fina mönster i taket när den är igång. Tänker också att den, om den håller, kan vara kul på framtida barnkalas.

    En annan bra grej som vi fick förra julen är boken svenska djur- 100 svenska arter och deras läten. Fina bilder på djur och deras läten. Så kan man berätta så mkt barnet orkar lyssna om djuret, finns en kort beskrivning om varje djur. Även där många år av nöje och kul att barnet lär sig yla som en varg tex!

    Tallrik med en sån sugkopp som håller den på plats! Oumbärlig när barnet börjar äta själv. Finns fina i bambu på sthlm ego bland annat.

    Balaklava, är typ bara polarn och pyret som säljer och finns i både fleece och ylle.

  • Anonym (Mami)

    Sångböcker, såna som spelar upp melodier. Det har varit favoriter hos min dotter. Träinstrument, typ maraccas och allt som prasslar. Bollar och träklossar.

Svar på tråden Tips på julklapp till 6 månaders bebis