• Kerra00

Behöver hjälp med att tolka SMS-flirtande ????

Jag och en kille har flirtat cirka ett halvår. Han är 23. Vi har känt varandra längre än så och setts i grupp med andra men aldrig ensamma. Han började uppvakta mig med komplimanger som snabbt övergick i väldigt tydliga signaler på att han var väldigt intresserad. Han bjöd till slut ut mig men jag tackade nej då det inte var aktuellt just då. Flörtandet fortsatte dock och till slut blev jag också ganska intresserad och sen dess hörs vi av regelbundet, ungefär varannan/var tredje dag. Vi har båda varit tydliga med att vi nog skulle vilja vara fysiska med varann men har av olika anledningar inte fått till någon träff. Nu till min fråga: jag är helt säker på att han gillar mig, i alla fall de dagar han hör av sig, men däremellan blir jag så fruktansvärt osäker. Ibland är det jag som börjar messa först, ibland är det han, ibland varje dag, ibland går det ett par, tre dagar mellan kontakterna som sagt. För ett tag sen började han må dåligt och har då varit dålig på att höra av sig (vilket ju är ganska vanligt vid psykisk ohälsa) så under en period hörde bara jag av mig med jämna mellanrum för att kolla läget och då svarade han alltid även om han aldrig själv tog initiativ till kontakt. Nu har han börjat ta Initiativ till kontakt igen och i varenda mess skickar han hjärtan, slängkyssar och andra emojis med hjärtan osv. Vi har dock fortfarande inte setts och jag börjar tvivla på om han verkligen är intresserad. I förra veckan bestämde jag mig för att lägga ner då det tar en hel del energi från mig att försöka förstå var han menar ibland för han skickar lite dubbla signaler. Svarar lite ?kort? ibland men ändå med hjärtan i messen så ibland har jag känt mig lite dissad. Någon dag senare hör han av sig och skickar då massa hjärtan osv igen och jag fattar ingenting. Nu hörde han givetvis av sig när jag bestämt mig för att låta det rinna ut i sanden och då vart jag ju fast igen. Hur fan tolkar man detta liksom? Skickar folk hjärtan och slängkyssar till folk de inte gillar eller ska man tolka det som att han ändå fortfarande är intresserad? Jag gillar ju killen och vill ju gärna se om det kan leda till nåt trevligt sen när han mår bättre men börjar väl ändå känna att detta nog aldrig kommer leda till något och att det bara tar en massa energi i onödan. Tankar kring detta mottages tacksamt!

Svar på tråden Behöver hjälp med att tolka SMS-flirtande ????