• Tue 12 Nov 2019 18:27
    706 visningar
    8 svar
    8
    706

    Förslag på ”juliga” ” vintriga” drycker?

    Hej,

    Vi önskar goda recept på drycker som passar extra bra nu i vinter och kring julen .

    Kanske några goda toddys, hemmagjorda alkoholfria glögger osv.

    Helst utan alkohol så de kan drickas av alla i familjen.

  • Svar på tråden Förslag på ”juliga” ” vintriga” drycker?
  • Steven­Diese
    Tue 12 Nov 2019 21:54
    #1

    Enbärsdricka så klart! Men recept får du googla. Jag köper från det lokala hipsterbryggeriet.

  • Tue 12 Nov 2019 22:05
    #2

    Varm choklad/oboy. Vill man snajsa till det kan man vispa grädde och spritsa ovanpå och hyvla över lite choklad av valfri sort man gillar. Går även att dricka kall 

    Varm cider med kanelstång i. Nånting jag börjat uppskatta. köp t ex äppelcider i affären, alkoholfri. Värm på spisen och slå upp i en mugg och lägg i en kanelstång.

  • Thu 14 Nov 2019 09:54
    #3

    Enbärsdricka ska jag googla. Tack!

    Choklad är alltid gott! Och kanel och äpple är ju supergott ihop!! Tack!

  • Thu 14 Nov 2019 10:43
    #4

    Det viktigaste är ju melted snowmen! Dvs vatten med en fin etikett till och eventuellt en morot och något som liknar kolbitar i

    Annars älskar jag att koka ihop apelsin- eller äppeldrycker. Massa juliga kryddor i och så ksn det serveras varmt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Thu 14 Nov 2019 15:39
    #5

    Varm choklad (inte oboy..... gott till vardags men ska det vara så ska det vara ordentligt). Jag har ett antal recept på varm choklad.

    Blåbärsglögg kom lillungen med igår som de hade gjort på hemkunskapen, den var god.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Fri 15 Nov 2019 11:34
    #6

    Fluu- vill du dela med dig av något apelsin eller äppeldrycks recept:)?

    AniieeHär: har du några goda recept på varm choklad du vill dela med dig av?

    Vad roligt med blåbärsglögg!! Har massa frysta blåbär hemma kan man använda de?

  • Fri 15 Nov 2019 18:31
    #7

    Några favoriter:


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sat 16 Nov 2019 11:39
    #8

    Tack!!!!!!!

Svar på tråden Förslag på ”juliga” ” vintriga” drycker?