• Tue 12 Nov 2019 22:45
    739 visningar
    9 svar
    9
    739

    Herr kläder

    Hej!

    En fundering. Min tjej har köpt lite nya kläder till mig. Min nuvarande stil kan man väl säga är sportig. Nu visade sig att jeansen var ett par mörkblå, och supertajta skinny modell. Samt ett par byxor i röd färg. Fick dessutom ett par kängor från dr martens. Vet att det var dyra kläder och vill inte göra henne besviken. Men vet inte om det är min stil. Men hon störtgillar den på mig. Dessutom när man enligt henne ska vika upp byxorna ganska mycket, när man bär kängorna så att man tror att det ska bli högvatten. Är detta något som är aktuellt mode?

    Skinny jeans, röda byxor och dr martens kängor. Ska jag köra på den stilen eller ska jag säga nej tack?

  • Svar på tråden Herr kläder
  • Anonym (Herrk­läder i ett ord)
    Tue 12 Nov 2019 22:52
    #1

    Vem är Herr Kläder? Är det du? För tydligen vill din tjej klä dig som om du vore en docka!

    Om du vill behålla din klädstil och är nöjd med den så är det väl bättre att vara ärlig så ni kan ha en konversation om det. Kanske skäms hon för din stil eller så tror hon inte att du bryr dig och därför går med på vad hon tycker är snyggt. Personligen skulle jag skrattat om min man tog på sig röda byxor oavsett modell. Och dessutom förkorta för att de ska vikas upp.. fniss!

    Hur tror du en tråd som handlade om det motsatta; alltså att mannen köpte kort-kort och minimala linne till sin tjej som klädde sig i säckar annars, skulle sett ut?? Oj oj vilket ramaskri det hade blivit på feministerna ;)

  • Barbro­45
    Wed 13 Nov 2019 07:15
    #2

    Du säger, tack för omtanken, men det där är inte min stil. Jag köper helst mina kläder själv. Du säger det glatt och med ett positivt tonfall. Tolka det som att hon vill göra dig glad och köpte något hon trodde du skulle tycka om. Om du håller god min så fortsätter hon. 

  • Wed 13 Nov 2019 07:55
    #3

    Hej Herr Kläder..

    Vet hur det känns när man får kläder av sin partner som inte alls är ens stil! Man känner sig tvungen att använda dem för att inte göra hen besviken, men själv känner man sig som att man har klätt ut sig..
    Gillar inte alls känslan av att någon försöker göra om mig!

    Så om du inte uppskattar att hon köper kläder åt dig som hon gillar själv så måste du nog säga det till henne!

  • Anonym (Mange­)
    Wed 13 Nov 2019 11:58
    #4
    +1
    Anonym (Herrkläder i ett ord) skrev 2019-11-12 22:52:00 följande:

    Vem är Herr Kläder? Är det du? För tydligen vill din tjej klä dig som om du vore en docka!

    Om du vill behålla din klädstil och är nöjd med den så är det väl bättre att vara ärlig så ni kan ha en konversation om det. Kanske skäms hon för din stil eller så tror hon inte att du bryr dig och därför går med på vad hon tycker är snyggt. Personligen skulle jag skrattat om min man tog på sig röda byxor oavsett modell. Och dessutom förkorta för att de ska vikas upp.. fniss!

    Hur tror du en tråd som handlade om det motsatta; alltså att mannen köpte kort-kort och minimala linne till sin tjej som klädde sig i säckar annars, skulle sett ut?? Oj oj vilket ramaskri det hade blivit på feministerna ;)


    Hej. Tack för ditt svar. En förtydling. Herr kläder skulle vara en rubrik. Så man kan säga att det är jag ????. Min tjej vill inte klä MIF som en docka. Det är mer att hon vill att jag ska kunna välja ett alternativ till att ha på mig något annat. Min fråga är om dr Martens och jeans är inne? Och om byxor i lite andra färger.

  • Anonym (Herrk­läder i ett ord)
    Wed 13 Nov 2019 12:08
    #5
    Anonym (Mange) skrev 2019-11-13 11:58:15 följande:

    Hej. Tack för ditt svar. En förtydling. Herr kläder skulle vara en rubrik. Så man kan säga att det är jag ????. Min tjej vill inte klä MIF som en docka. Det är mer att hon vill att jag ska kunna välja ett alternativ till att ha på mig något annat. Min fråga är om dr Martens och jeans är inne? Och om byxor i lite andra färger.


    Smaken är som baken. Kanske passar du i den här stilen, kanske inte. Din tjej är inte objektiv iallafall. Hon bör gilla dig oavsett hur du klär dig.

    Röd färg passar väldigt få. Svårt att avgöra om det passar dig.

    På 90-talet var dr Marten inne. Alla hade dessa stålhättekängorna. Killar som tjejer. Det är kanske ett mode som är på väg tillbaka vad vet jag.

    Du måste berätta för henne hur du känner. Hon blir kanske arg eller ledsen men det är inte hon som ska gå med kläderna. Skinnyjeans är fruktansvärt fult på män tycker jag. Det ser ut som om ni har skitit på er faktiskt.
  • Anonym (Herrk­läder i ett ord)
    Wed 13 Nov 2019 12:12
    #7
    +1

    En annan aspekt är ju den att hon snart kommer börja undra varför du inte vill använda kläderna.

    Hon kanske inte vågar fråga dig och så blir det osämja istället. Som sagt, ärlighet är bäst.

    I värsta fall får du säga att det inte är din stil, eller dra en vit lögn tt byxorna är för tajta och därför obekväma.

    Följ med när ni ska byta dom så du kan välja byxor och färger själv. Skor är oxå en svår grej att köpa till någon annan. Skyll på skoskav, för det får man nästan alltid av kängor.

  • Anonym (Fru Kläder­)
    Wed 13 Nov 2019 14:09
    #8
    +1

    Jag tycker att det är snyggt och uppenbarligen din tjej också.

    Vad du tycker kan jag inte svara på tyvärr. Du får helt enkelt känna efter.

  • Wed 13 Nov 2019 21:05
    #9
    Anonym (Fru Kläder) skrev 2019-11-13 14:09:34 följande:

    Jag tycker att det är snyggt och uppenbarligen din tjej också.

    Vad du tycker kan jag inte svara på tyvärr. Du får helt enkelt känna efter.


    Tack, jag ska prova och ge det en chans. Kan ju bli succé också. Har lovat att ta på mig min nya outfit på fredag när vi ska gå på middag.
Svar på tråden Herr kläder