Forum Övrigt - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Hur påverkas man av läkarnas bedövning, bl.a morfin

    Ons 13 nov 2019 08:43 Läst 0 gånger Totalt 2 svar
    Koncen­tratio­n
    Visa endast
    Ons 13 nov 2019 08:43

    Hej!

    Hur blir man när man får tre morfin + någonting annan stark bedövning ifrån läkarna/Akuten.

    Det var en man som fick sin axel ur led, han fick tre morfin innan han skulle in i ambulansen. Sedan fick han en till och därefter åkte han ambulansen. Under färden fick han tydligen en till morfin i sig.

    På plats innan de skulle sätta tillbaks hans axel, så spurtade de in en ytterligare bedövning. Jag kommer inte ihåg vad de sa att han fick, men det var tydligen något rätt starkt.

    Han började bli rätt borta. Sa inte sitt personnummer utan pekade på pappret när sköterskan frågade om hans personnummer. Svamlade lite och sa: ''Det står där''.

    Skrattade några gånger och kollade runt. Då och då med en chockerad blick. Dock inte så mycket ögonkontakt.

    Tog den friska/hela handen och ''fångade'' saker i luften eller det såg ut som så i alla fall.

    Som sagt. jag  vet inte vad han fick, men han vart påverkad såg det ut som.

    Vad tror ni han fick för någonting och blir man verkligen så pass borta?

    Det var som om han var drogpåverkad än snarare av läkarnas bedövning.

  • Ons 13 nov 2019 08:52 #1

    Morfin blir du trött och slö och lugn av.

    Låter som om personen i samband med att skadan skulle rättas till fick ketamin och det kan man få hallucinationer av.

  • Ons 13 nov 2019 09:11 #2

    Morfin och heroin är väldigt lika. Det är dosberoende om man blir påverkad, vid starka smärtor behövs högre doser, axeln ur led är väldigt smärtsamt.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll