Finns det något effektivt naturligt som tar bort pigmentförändringar?
Finns det något som bleker eller tar bort pigmentförändringar och som FUNKAR? Har inte råd att gå till salong så det måste vara på ett naturligt sätt. Oerhört tacksam för svar!
Finns det något som bleker eller tar bort pigmentförändringar och som FUNKAR? Har inte råd att gå till salong så det måste vara på ett naturligt sätt. Oerhört tacksam för svar!
Naturligt som i hemmakur vet jag inte men The Ordinary är ett ganska billigt märke som många hypar (jag gillar deras olja) och de har lite syror och krämer som ska hjälpa mot ex pigmenteringar.
Naturligt som i hemmakur vet jag inte men The Ordinary är ett ganska billigt märke som många hypar (jag gillar deras olja) och de har lite syror och krämer som ska hjälpa mot ex pigmenteringar.
Det enda som funkat ok för mig är
1. Gå av hormonella preventivmedel , för det var därför jag fick mina.
Och
2. Använda 50 solskydd i ansiktet.
Mina pigmentförändringar har bleknat väldigt mycket men de är inte helt borta.
Jag frågade olika personer på smink och hudvård affärer och även om det finns olika krämer så verkade ingen av dom som själva sålde sådana ens tro att det gjorde någon större skillnad utan jag fick bara tipset att alltid skydda mot solen.
Jag utgick nu ifrån att dina pigmentförändringar är melasma, alltså mörka fläckar.
Ts, jag kan inte svara på om det funkar med kräm då jag själv inte provat.
Att skydda sig från solen är ett bra tips so du fått här. Mina egna förändringar har bleknat sedan jag drog ner på solandet. Som tack har jag dock fått en vit fläck på kinden istället som inget fastnar på.
Vita fläckar kan vara till exempel svamp men är huden påverkad.
Det kan också vara vitiligo och då finns ingen behandling alls. Det är en autoimmun sjukdom som bryter ner pigmentet (Det Michael Jackson hade).
Börjar ofta pigmenttäta partier som exempelvis leverfläckar.
Neemolja är fantastiskt, men luktar fruktansvärt, så om du är känslig för dofter kommer du nog inte palla den.
Det finns en anledning varför krämer etc blivit förbjudna - det finns ingen Quick fix
.Beror helt på vad det är.
Är det bleka förändringar så finns idag ingen som helst behandling.
'Är det melasma finns bara en fungerande behandling, att inte utsättas för det minsta solljus på flera år.
Vita fläckar kan vara till exempel svamp men är huden påverkad.
Det kan också vara vitiligo och då finns ingen behandling alls. Det är en autoimmun sjukdom som bryter ner pigmentet (Det Michael Jackson hade).
Börjar ofta pigmenttäta partier som exempelvis leverfläckar.
Här är en förstorad bild på en av fläckarna jag har.
Ja det kan vara det också.
Finns ingen behandling mot det idag, möjligen transplantation men det är helt orimligt.