• mommadearest

    Hitta på hemma med 11 åring

    Vad gör ni med era 11 åringar?? Ibland vet jag inte alls hur jag ska komma i kontakt och umgås med mitt barn. Eller alltså, vi pratar och sitter o ser tv och så tillsammans och kan skratta så vi får ont i magen ibland, vi har en jättefin relation.

    Men i mellan åt känns det som att vi knappt har nåt att prata om eller att göra tillsammans som båda tycker om. Vi hamnar vid varsitt, telefon/dator/tv osv..

    Idéer??

    Tack!

  • Svar på tråden Hitta på hemma med 11 åring
  • Anonym (M)

    Jag gör inte heller så mycket med min 11-åring. Vi kollar på film/serier tillsammans, spelar spel, kollar på foton nån gång ibland, leker med hans beyblades varje dag. Bakar ibland. Lyssnar när han spelar sina instrument. Lyssnar på hans favoritlåtar. Gör läxor.

  • Anonym (Hepp)

    Har en 11 årig dotter. Hon tränar 6 dagar i veckan oftast efter skolan på em så vi har inte jättemycket tid tillsammans men de gånger hon av någon anledning inte tränar så bakar vi, går ut och går, hon hjälper mig att vika tvätt m.m och då pratar vi oftast om hennes träning och kommande tävlingar, hur dagen varit i skolan, läxor osv.

    Sen ska det finnas tid till att umgås med kompisar och jag märker att hon ibland drar sig undan medvetet för att hon vill vara ifred, hon är trött efter en skoldag och träning och vill chilla på sitt rum. Men ofta kommer hon ut och umgås med oss i soffan på kvällen.

Svar på tråden Hitta på hemma med 11 åring