• Thu 14 Nov 2019 20:41
    398 visningar
    3 svar
    3
    398

    Trasig diskmaskin?

    Diskmaskinen i min nya lägenhet innehåller bara kallt vatten så det blir inte rent. I diskhon fungerar varmvattnet o diskmaskinen är ju anslutet till den kopplingen så hur kan det inte bli varmt i diskmaskinen? Hyresvärden skulle byta diskmaskinen men visst måste d väl vara nåt med kopplingen o inte själva maskinen? :o

  • Svar på tråden Trasig diskmaskin?
  • Pilsne­r
    Thu 14 Nov 2019 20:43
    #1
    Agdaa skrev 2019-11-14 20:41:22 följande:

    Diskmaskinen i min nya lägenhet innehåller bara kallt vatten så det blir inte rent. I diskhon fungerar varmvattnet o diskmaskinen är ju anslutet till den kopplingen så hur kan det inte bli varmt i diskmaskinen? Hyresvärden skulle byta diskmaskinen men visst måste d väl vara nåt med kopplingen o inte själva maskinen? :o


    Diskmaskiner är i allmänhet inkopplade på kallvattnet och ska alltså själva värma vattnet. Blir det inte varmt är det diskmaskinens fel.
  • Pilsne­r
    Thu 14 Nov 2019 20:45
    #2

    Dock kan det vara så att sista sköljningen på slutet är kallvatten i vissa program, så att det verkar som att maskinen kör med kallvatten. Testa att öppna maskinen 15 minuter efter start och kolla temperaturen då.

    Testa även olika program.

  • Tue 26 Nov 2019 12:27
    #3

    Fick igång varmvatten men den diskar inte rent o hyresvärden vill inte åtgärda så nu måste jag diska för hand fast det står i kontraktet att diskmaskin ingår så jag är djävligt pissed kan jag säga ????

Svar på tråden Trasig diskmaskin?