• Hejida1989

Mensvärk vid nidblödning?

Hej! Jag och min man försöker bli gravida. Jag hade mens den 28 oktober och ska ha mens nu om 11 dagar. Jag har känt av att de sticker å ilar lite i tjejmagnet. Men nu ikväll kom det lite färskt blod på pappret samt mensvärk. Kan de vara en nidblödning då? Även fast man har mensvärk?

• Svar på tråden Mensvärk vid nidblödning?
  • Anonym (Tidigt)

Tycker det låter lite tidigt för att vara en nidblödning om du ska ha mens om 11 dagar..

Många misstar ju ibland att en nidblödning är början på mensen eller att mensen kommer lite tidigare men inte så tidigt som 11 dagar.

Det är inte ägglossning du har då?

Jag brukar blöda vid ägglossning samt att det molar och sticker.

• Hejida1989

Jo men så här känns aldrig mina ägglossningar så känns extremt konstigt att det skulle vara så nu när vi försöker skaffa barn.. jag kanske har extremt tidig ägglossning.. vad jobbigt de är att inte veta :/

• Anonym (Tidigt)
    Hejida1989 skrev 2019-11-14 21:41:00 följande:

Jo men så här känns aldrig mina ägglossningar så känns extremt konstigt att det skulle vara så nu när vi försöker skaffa barn.. jag kanske har extremt tidig ägglossning.. vad jobbigt de är att inte veta :/

Tror inte att det är en nidblödning :/ brukar som sagt komma senare.

Men ägglossningen är väl inte tidig om det är 11 dagar kvar till mens?

Min ägglossning är ca 14 dagar innan ägglossning.
  • Hejida1989

Nej men menar mer att jag kanske hade ägglossning tidigt och att det nu är en nidblödning haha som jag hoppas på!!! Aja får väl vänta och se :) vissa får ju nidis när ägget fäster efter typ 4 dagar efter äl

• Anonym (Njäe)

Isåfall måste du ha blivit gravid samtidigt som du hade mens.... nidblödnimg kommer i graviditetsvecka 3

• Anonym (Tidigt)
    Hejida1989 skrev 2019-11-14 22:03:58 följande:

Nej men menar mer att jag kanske hade ägglossning tidigt och att det nu är en nidblödning haha som jag hoppas på!!! Aja får väl vänta och se :) vissa får ju nidis när ägget fäster efter typ 4 dagar efter äl

Jaha du menar så!

Nja, inte så troligt :/.

Som sagt.. nidblödning brukar misstas för mens så då skulle du ha haft ägglossning jättetidigt i så fall, ungefär för 10-14 dagar sedan
  • Anonym (Maxy)

Det är normalt att ha mensvärk vid nidblödning eller genombrottsblödning eller bara blodiga flytningar. Mensvärker uppkommer när det passerar cervix och behöver inte betyda att det blir värre eller blir ett missfall för det. Mensvärk hör i viss mån till diverse krämpor som man har i tidig grav. :) 

• Anonym (Belle)
    Hejida1989 skrev 2019-11-14 22:03:58 följande:

Ja det kan ha varit en nidblödning om du hade ägglossning något tidigare än du tror. Ägget fäster ca 6-10 dagar efter ägglossningen och det är då man får nidblödning...om man får det, de flesta som blir gravida får inte det.

Man kan ha lite molvärk i livmodern då också.
Svar på tråden Mensvärk vid nidblödning?