• Mariii80

    Uppgiven

    Hej.jag och min sambo är 39 år och försöker få ett gemensamt barn.vi har gjort utredning,hans spermier är perfekt.jag har tagit blodprover och gjort en spolning av äggledarna.

    Läkaren på gyn sa dom såg bara 1 äggblåsa.är loppet kört?hon sa att vår enda chans är ivf?

    Kan det verkligen stämma?känner mig så ledsen.har regelbunden mens och får utslag på ägglossningstesten.dec 2018 fick vi en ofostrig graviditet.nån mer som är i samma och som har en solskenshistoria?

  • Svar på tråden Uppgiven
  • minnie768
    Mariii80 skrev 2019-11-15 12:31:03 följande:

    Hej.jag och min sambo är 39 år och försöker få ett gemensamt barn.vi har gjort utredning,hans spermier är perfekt.jag har tagit blodprover och gjort en spolning av äggledarna.

    Läkaren på gyn sa dom såg bara 1 äggblåsa.är loppet kört?hon sa att vår enda chans är ivf?

    Kan det verkligen stämma?känner mig så ledsen.har regelbunden mens och får utslag på ägglossningstesten.dec 2018 fick vi en ofostrig graviditet.nån mer som är i samma och som har en solskenshistoria?


    Jag har tyvärr ingen solskenshistoria att komma med... Men jag och sambon håller på med en utredning nu. Dock är vi båda under 30 vet inte om det gör någon skillnad. Jag har oregelbundna cykler och känner aldrig av äl på något sätt så misstänker att jag inte har det på egen hand.
    Har ätit Letrozol (ägglossningsstimulerande) denna cykeln och var på ultraljud i måndags. Då hade jag också bara en äggblåsa på ena sidan och läkaren lät väldigt nöjd. Hon sa ingenting om att det var liten chans att bli gravid bara för att det bara fanns en.
  • minnie768
    Mariii80 skrev 2019-11-15 21:28:12 följande:

    Jag håller tummarna att det går vägen för er ?


    Tack detsamma! Du kanske ska gå till en annan klinik och få en bedömning där i från? Jag har bytt klinik för att jag inte var nöjd med bemötandet/behandlingen på den första.
  • UndrandeSökare
    Mariii80 skrev 2019-11-15 12:31:03 följande:

    Hej.jag och min sambo är 39 år och försöker få ett gemensamt barn.vi har gjort utredning,hans spermier är perfekt.jag har tagit blodprover och gjort en spolning av äggledarna.

    Läkaren på gyn sa dom såg bara 1 äggblåsa.är loppet kört?hon sa att vår enda chans är ivf?

    Kan det verkligen stämma?känner mig så ledsen.har regelbunden mens och får utslag på ägglossningstesten.dec 2018 fick vi en ofostrig graviditet.nån mer som är i samma och som har en solskenshistoria?


    Även om egna äggen är slut eller för gamla, så kan man fortfarande få barn via äggdonation, om ni kan tänka er det alternativet. Vi fick 4 missfall varav den första var ofostrig och vår utredning i Sverige visade inget fel, så vi gjorde en bättre utredning i Aten som visade att jag har en koagulationssjukdom, och sen gick vi vidare till Riga för äggdonation.

    Om både mannen och kvinnan är under 42år så kan man också adoptera. Så ge inte upp, det finns flera vägar mot barn.
Svar på tråden Uppgiven