• AniieeHär

    Rösta på årtiondets SÄMSTA julkalender: 1960-tal

    I år korar vi de sämsta julkalendrarna, för alla vet redan vilka som vinneri "bästa"-ömröstningar. Så vilken som är sämst är intressantare imho.

    OBS! "Sämsta" behöver ju inte betyda "dålig". Även en bra julkalender kan vara sämst i sin grupp relativt de andra.

    Skriv gärna en rad om vad ni tycker och tänker.

    (De andra årtiondenas omröstningar kommer over dagarna)


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rösta på årtiondets SÄMSTA julkalender: 1960-tal
  • FtS70

    Ursäkta, men hur många mer än jag minns dessa julkalendrar (flera av dem mycket, mycket vagt, dessutom)? Herkules Jonsson och Teskedsgumman har repriserats, men de andra? Måste jag rösta får det bli på Titteliture, den var ingen höjdare.

  • AniieeHär
    FtS70 skrev 2019-11-15 15:18:45 följande:

    Ursäkta, men hur många mer än jag minns dessa julkalendrar (flera av dem mycket, mycket vagt, dessutom)? Herkules Jonsson och Teskedsgumman har repriserats, men de andra? Måste jag rösta får det bli på Titteliture, den var ingen höjdare.


    Ingen aning =) Det blir säkert fler röster på 70-talet och frammåt, men jag ville vara rättvis och få med alla.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • flygrl

    Kul initiativ men då jag är född -97 lär det väl först bli 00-talets julkalendrar jag kommer kunna ha nån åsikt om. Med några undantag då jag faktiskt sett några äldre kalendrar på DVD.

  • AniieeHär
    SweeneyTodd skrev 2019-11-15 18:37:13 följande:

    Vem bryr sig om julkalendern? Att julkalendern var barnslig tyckte jag redan som 12-åring. 


    Det står dig fritt att både inte bry dig, inte läsa trådar om dem och inte skriva i de trådarna.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Kusinen

    Jag har bara sett teskedsgumman och den gillade jagsom barn så den kan jag inte rösta på. Ser fram emot senare årtionen.

  • AniieeHär
    flygrl skrev 2019-11-15 18:30:57 följande:

    Kul initiativ men då jag är född -97 lär det väl först bli 00-talets julkalendrar jag kommer kunna ha nån åsikt om. Med några undantag då jag faktiskt sett några äldre kalendrar på DVD.


    Då får du tåla dig ett par dagar =)
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • flygrl
    AniieeHär skrev 2019-11-15 18:49:01 följande:

    Då får du tåla dig ett par dagar =)


    Ok.
Svar på tråden Rösta på årtiondets SÄMSTA julkalender: 1960-tal