• MeAndBaby

    SL-accesskort på buss, kan man registrera för två pers?

    Jag hittar inte riktigt tydligt svar på SL:s hemsida. Men jag undrar alltså om nån vet om jag och en till person kan åka på endast mitt laddade kort på buss? Kan vi registrera varsin resa på samma kort?

  • Svar på tråden SL-accesskort på buss, kan man registrera för två pers?
  • AniieeHär

    Ja, om det är reskassa det är frågan om. Men man måste säga till busschaffören/i bemannad lucka eller fixa i biljettautomaten.


    Du kan betala för flera personers biljetter med samma reskassa. 


    Du kan själv skapa biljetten i biljettautomaterna som finns på tunnelbane- och pendeltågsstationerna, men du kan också få hjälp av spärrexpeditören. Reser du på tåg och spårvagn där det inte finns en spärrexpedition, köper du din biljett på en SL-stolpe som står på stationen/hållplatsen. Följ instruktionerna på skärmen. 


    Reser du med buss eller tåg med konduktör är det personalen som skapar biljetten åt dig. Du kan även vända dig till ditt närmaste SL Center för att få hjälp med att skapa en gruppbiljett, men tänk på att biljetten börjar gälla i samma stund som du köper den.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden SL-accesskort på buss, kan man registrera för två pers?