• Anonym (Mono)
    Fri 15 Nov 2019 21:19
    1085 visningar
    33 svar
    33
    1085

    Svårt att hålla mig till en.

    Jag har svårt att hålla mig till en partner.

    Jag har fru och tre barn. Den äldsta är snart 12år. Vi har varit gifta i 8år. Under stor del av dessa år har jag inte haft det svårt att hålla mig till min fru.

    Får ca 2år sedan blev jag påkommen av min fru med att ha en älskarinna vilket jag också hade. Vi hade då träffats ett tiotal gånger under ca ett års tid. För mig handlade det bara om sex. Inga känslor. Bara sex.

    Vi har sedan dess kämpat med vårt förhållande för att fortsätta att leva tillsammans. Vi älskar varandra och vill leva tillsammans. Men jag drömmer, fantiserar och längtar efter sex med andra. Min fru är bra i sängen. Det är inte det som det handlar om. Vårt sexliv är rent av toppen. Men det är just den lilla detaljen att det är hon.

    Nu till ett av mina problem.

    Min längtan efter att ha sex med någon annan börjar bli så stor att jag seriöst överväger att träffa min gamla älskarinna igen. Vi har hållit kontakten sporadiskt under dessa år och jag vet att hon vill.

    Till alla er nu som vill skriva att jag är ett svin och allt det där. Varsågod. Jag vet redan om det.

    Jag undrar väl mer om det finns någon som jag som kan känna igen sig. Lyckades ni hålla er eller sprack ert förhållande?

  • Svar på tråden Svårt att hålla mig till en.
  • Sat 16 Nov 2019 01:25
    #1

    Nu får du nog välja, vill du ha några svar eller inga alls?

    Inte många som beter sig som du, lögnaktigt och lössläppt.

    Vet du vad, jag tycker du skall ställa frågan till din fru, jag menar inget fel med att känna att hon inte räcker till, att du är sugen på andra etc bla bla bla men att vara OÄRLIG det är inte okej.

    Så ta tjuren vid hornen, ställ frågan till din fru, är hon okej med detta så är det väl bara att boka tid med älskarinnan. 

    PS Du är ett svin
    PS2 Jan kunde inte låta bli...

  • Anonym (;)
    Sat 16 Nov 2019 01:49
    #2

    Eftersom du haft fortsatt kontakt med älskarinnan så känns det ju nånstans som om du aldrig tänkt på att vara trogen från början, eller vad säger du?

    Inser du hur respektlöst det egentligen är mot din fru?

    Nej, och du bryr dig förmodligen inte ett skit.

  • dream on
    Sat 16 Nov 2019 07:09
    #3

    Jag tror inte riktigt på det där. Detaljen är inte att det är hon, detaljen är att det är du. Det är någonting med din roll i ert förhållande du inte är nöjd med. Det gör att du på sätt och vis är oärlig mot tre personer. Din fru för att du bedrar henne, din älskarinna som förmodligen tror det handlar om mer än sex eftersom ni hållit kontakten så länge och dig själv för att du inte tagit reda på vad som skaver.

    Vad representerar den andra kvinnan för dig? Hur får hon dig att känna? Fri från ansvar? Ung på nytt? Sexig och viril? Där tror jag du har svaret. Det handlar inte bara om sex. Det handlar inte om kärlek heller, men det handlar om psykologi som jag ser det. Om din älskarinna bara är en plats att få utlopp för dina drifter så skulle ju vemsomhelst duga ( förutsatt att du har viss möjlighet att välja).


    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Camil­la)
    Sat 16 Nov 2019 07:19
    #4
    +1

    Håller med Dream on. Något skaver och du har inte vågat sätta fingret på det än. Våga titta inåt och var ärlig mot dig själv. Du måste klura ut vad du vill och vad du behöver först. Annars lurar du bara dig själv, frugan och älskarinnan. Vad behöver du för att fylla nöjdhetsfaktorn med din fru? Tänk på att det är från båda håll. Kommunikation är som alltid the key.

  • Anonym (Swing for fun)
    Sat 16 Nov 2019 07:28
    #5
    +1

    Känner så väl igen den inre konflikten av att inte känna sig hemma i den monogama normen och att ända försöka leva upp till den normen. För min del slutade mitt förra äktenskap med att jag hade ett par älskare plus att jag fick upp ögonen för swing.

    Har själv brottas med dessa inre demoner och motsättningar på flera plan. Är väldigt monogam i min känslomässiga relation till en partner men strikt sexuell monogami fungdrar inte för mig. Har brottas men en liknande inre konflikt med att vara feminist och samtidigt masochist. Är helt övertygad om att människan inte är skapt för långvariga strikt monogama relationer utan att monogami är en social konstruktion som rimmar rätt illa med vår biologi och att vi mentalt är lite olika rustade för att hantera den motsättning. Är för egen del i dag väldigt lycklig och tillfreds med att liva i ett äktenskap som inte är helt öppet men där vi tillsammans swingar och har partnerbyten och gruppsex som ett sätt att hantera vår inte monogama sexualitet.

    Varken kan eller vill ge dig råd i hur du skall hantera din situation det beslutet kan bara du ta och du får också stå för eventuella konsekvenser av ditt handlande.

    Öppenhet och ärlighet är alltid att föredra men jag har väldigt stor förståelse för att det inte alltid fungerar. Den rosaskimrande monogama lyckan där man alltid är öppna och ärliga är en fantasivärld som allt för många tror är möjlig. Den fantasin leder väldigt ofta till rejäla magplask i den krassa verkligheten.

    Hör till den minoritet här på FL som inte ser otrohet som roten till all världens ondska och otrogna som vidriga och onda människor

    Väldigt många kommer under sitt liv att någon gång vara otrogen så att alla dessa människor skull vara onda människor stämmer väldigt illa med min världsbild och syn på mina medmänniskor.

    Vet att den inställning retar gallfeber på moralmaffian här på FL men ärligt talat det skiter jag i.

  • Anonym (Anna)
    Sat 16 Nov 2019 07:36
    #6
    -1

    Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. I typ allt! Har kontakt med min gamla älskare, har blivit lite mer intensivt på sistone... vill så gärna träffa honom igen. Jag älskar min man och vill givetvis inte göra så mot honom, men jag kan inte släppa tanken på att ha sex med min älskare igen. På sista tiden fantiserar jag att det är han och inte min man jag har sex med när min man och jag har sex.

    Jag vet att jag inte kommer att kunna hålla mig och det är bara en tidsfråga innan jag kommer ha sex med någon annan. Vet att jag borde låta bli älskaren eftersom jag tror det skulle såra mer, men det är liksom enkelt och bekvämt att ta honom igen. Saknar hans sexiga kropp... och för att inte tala om kyssarna!!

  • Anonym (Mono) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 08:19
    #7

    Tack för alla svar. Visst har ni rätt. Jag måste bli mer ärlig mot mig själv. Men jag älskar min fru och vill leva resten av mitt liv med henne. Jag vill bara ha sex med andra. Måste det ena utesluta det andra.

    Jag har föreslagit öppet förhållande men hon verkar inte vara så intresserad.

  • Anonym (Delat hjärta­)
    Sat 16 Nov 2019 08:21
    #8

    Att vara otrogen är att lura sig själv, oftast. Samtidigt så har min extra kärlek räddat mitt liv då jag fick hjälp att vilja leva. Problemet kommer när man en dag vaknar och inser att man är kär i två och att kommer att försvinna. Hålet i hjärtat finns då kvar i många år, med saknad Där en doft, ett ljud eller en glimt skapar smärta många år efter att drömmen (eller mardrömmen) tagit slut. Är det värt det? Till sist handlar det om vad man värdesätter mest och vad man värderar högst.

  • Anonym (Mono) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 08:26
    #9
    Anonym (Anna) skrev 2019-11-16 07:36:06 följande:

    Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. I typ allt! Har kontakt med min gamla älskare, har blivit lite mer intensivt på sistone... vill så gärna träffa honom igen. Jag älskar min man och vill givetvis inte göra så mot honom, men jag kan inte släppa tanken på att ha sex med min älskare igen. På sista tiden fantiserar jag att det är han och inte min man jag har sex med när min man och jag har sex.

    Jag vet att jag inte kommer att kunna hålla mig och det är bara en tidsfråga innan jag kommer ha sex med någon annan. Vet att jag borde låta bli älskaren eftersom jag tror det skulle såra mer, men det är liksom enkelt och bekvämt att ta honom igen. Saknar hans sexiga kropp... och för att inte tala om kyssarna!!


    Känner igen din sits. Bekvämt och bra att behålla älskarinnan. Vår kontakt har också intensifierats. Jag lägger band på mig varje dag. Sexet med henne är annorlunda. Med min fru så vet jag vad jag får. Skulle jag bli ertappad med henne igen så är skilsmässan ett faktum. Och det vill jag verkligen inte.

    Min älskarinna kysser inte mig alls. Kan sakna det.
  • Anonym (Anna)
    Sat 16 Nov 2019 08:35
    #10
    Anonym (Mono) skrev 2019-11-16 08:26:12 följande:

    Känner igen din sits. Bekvämt och bra att behålla älskarinnan. Vår kontakt har också intensifierats. Jag lägger band på mig varje dag. Sexet med henne är annorlunda. Med min fru så vet jag vad jag får. Skulle jag bli ertappad med henne igen så är skilsmässan ett faktum. Och det vill jag verkligen inte.

    Min älskarinna kysser inte mig alls. Kan sakna det.


    Tråkigt att höra om kyssarna, det som är så mysigt!

    Hur brukade ni träffas när ni väl träffades? Är det helt omöjligt att träffa henne igen utan att bli ertappad? Tror du att du skulle nöja dig med bara en gång?
Svar på tråden Svårt att hålla mig till en.