• klaratanker

    Vad betalar du i ränta för ett lån utan säkerhet?

    Jag funderar på att låna pengar utan säkerhet. Har tittat på några erbjudanden online och det verkar som om räntan ligger någonstans mellan 5 och 15%. Har nogon erfarenhet och vet vilka banker som kan ge bra priser?

    Intressant att många nu visar en röd triangel för att "varna" om att krediten har en hög kostnad Obestämd

  • Svar på tråden Vad betalar du i ränta för ett lån utan säkerhet?
  • Jordfelsbrytaren

    Avstå! Försök lösa det på annat sätt.

  • Excentriskan

    Tog ett tillfälligt renoverings blanco-lån i maj. Ska lägga om lånen nu och får då in allt i bottenlånet. Har dock betalat 6 procent på detta under tiden. Ides inte förhandla om det då det var under begränsad tid. 


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • klaratanker
    Magnefico skrev 2019-11-16 07:37:16 följande:

    Ta inget sådant lån! Det är inte meningsfullt för någon.


    Varför? Naturligtvis är det meningsfullt i vissa situationer. Om man betalar tillbaka pengarna snabbt betalar man inte heller mycket ränta.
  • klaratanker
    Långbenopluto skrev 2019-11-16 13:16:10 följande:

    Jag har på marginalen bank, en ränta på 3,15 %.


    Det är en jättebra pris tycker jag.
  • klaratanker
    En annan grej jag inte förstår. När jag jämför lån utan säkerhet i skandinavien ser jag att svenska blancolån är extremt billiga jämfört med till exempel Norge. 
    Enligt norska forbrukslån.no/ kostar de billigaste lånen runt omkring 6,2% i Norge, medan svenska bankar erbjuder 2-3%. Även i Danmark kostar det betydligt mer att låna pengar. 

    Mycket konstigt. Varför är det så?
  • klaratanker
    Långbenopluto skrev 2019-11-16 13:16:10 följande:

    Jag har på marginalen bank, en ränta på 3,15 %.


    Har nu ansökt om lån via Marginalen. Vi får se vad de kan erbjuda mig. Tack för tipset.
Svar på tråden Vad betalar du i ränta för ett lån utan säkerhet?