• elliss

    Skulle du, som kvinna vilja veta om din man är otrogen mot dig?

    Självklart får män också svara på frågan, men den är främst riktad mot dig kvinna.

    Detta har hänt:

    En kvinna jag känner har haft det svårt i sitt äktenskap och har under en tid funderat på att skilja sig. Hennes man är medveten om hennes funderingar. Han vill inte skiljas alls. Hon är dels inte nöjd med sexlivet och är trött på samma "in och ut" historia som många tyvärr står ut med och vill ha mer "50 shades". Hon har dessutom en önskan om att få barn. Inget av hennes önskemål kan hennes nuvarande ställa upp med. Finns andra problem som jag inte tar upp nu. I alla fall.. denna kvinna fick kontakt med en man (som är med i bla samma förening som denna kvinna). Denna man är gift men utan barn. Han började skicka en del sex sms till väninnan och erbjöd henne om att ha en affär. Han skulle kunna erbjuda henne det sex som hon drömmer om. Han kände att det passade bra att de båda kunde ha en affär då båda hade ngt att förlora. Han var ärlig med att säga att han aldrig kommer att lämna sin fru. Sex sms-andet pågick ett bra tag. Båda var sugna, speciellt mannen. Men med kloka väninnor så bestämde kvinnan att inte vara otrogen mot sin man. Utan gå i terapi men att skiljas på goda grunder och inte med lögner och otrohet. Trots att hon var tydlig med att hon inte ville ha mer kontakt fortsatte denna man att sex messa henne med mer. En dag så frågade hon vad han tror att hans fru skulle känna om hon fick veta. Varpå han sa "jag är helt säker på att min fru skulle aldrig vilja veta om jag var otrogen mot henne" (skrattretande, han tar sig rätten att bestämma över hur frun skulle vilja leva sitt liv) så kände jag när jag hörde allt detta.

    Nu funderar jag på att berätta för hans fru vad han pysslar med. Han har varit otrogen tidigare. Men dessa visste jag inget om fören väninnan berättade. Jag vill att hans fru ska få veta. Tycker är så hemskt att hon får runt där hemma och tror att allt är unicorns and rainbows. Han brukar ibland lägga ut "lyckliga bilder" på han och hans fru på Instagram. Sen efter 1 timme skickar han långa sex meddelande till min väninna.

    Så vad tycker ni, kvinnor. Skulle ni vilja veta om er man är otrogen eller håller på och sex messar kvinnor? Om nej, varför?

    Tack för alla svar på förhand :)

  • Svar på tråden Skulle du, som kvinna vilja veta om din man är otrogen mot dig?
  • CClady

    I det där fallet, ja. För att jag utgår från att min man inte är ett svin och jag hade velat veta om han faktiskt var det.

  • elliss
    CClady skrev 2019-11-16 19:46:04 följande:

    I det där fallet, ja. För att jag utgår från att min man inte är ett svin och jag hade velat veta om han faktiskt var det.


    Jo men precis så tänker jag! Att jag känner bara att jag skulle absolut vilja veta om min sambo är otrogen mot mig. Jag vill kunna välja att gå och leva ensam eller träffa någon att spendera mina år med. Någon som inte är otrogen och som älskar mig. Så fult av denna gubbe att bestämma det åt sin fru!

    Men problemet är att jag inte känner denna fru.. Så hur ska jag berätta, anonymt? Ska jag skicka ett kort brev eller ringa? Med dolt och prata med henne?
Svar på tråden Skulle du, som kvinna vilja veta om din man är otrogen mot dig?