• Anonym (Vad ger du?)

Julklapp till 11årig kille!

Vad önskar dig era 11-12åriga pojkar i julklapp?

• Svar på tråden Julklapp till 11årig kille!
  • Drottningen1970

Önskar sig en iphone x och en gamingdator.

Det kommer han inte att få. Så jag kommer läsa denna tråd med intresse.

• FtS70

Barnbarnen vill ha telefoner, skärmar, spel, konsoler och datorer.

• Anonym (Q)

Min 11-åring har önskat sig en drös böcker, ett pussel över världen och ett spel till sin dator. Han kommer väl även att få lite kläder, nya skridskor (för det behöver han), lite godsaker och biljetter till en konsert som vi tror han kommer att gilla.

• Fjäril kär

Min 11-åring önskar sig stora mysiga krukväxter till sitt rum och en ny matta som ska vara "fluffig" samt en tavla/affisch med elefanter.

• Anonym (Vad ger du?)

Åh är verkligen så himla svårt. Saker de önskar sig är oftast väldigt dyra.

Min son önskar sig en studsmatta men det blir det ingen. Annars pengar! Men pengar. Så medan systrarna får flera paket ska han bara få ett med pengar? Känns ju dö-trist!

Har någon tips mottages det tacksamt =)

• Anonym (Vad ger du?)

Min son önskar sig en studsmatta men det blir det ingen. Annars pengar! Men pengar. Så medan systrarna får flera paket ska han bara få ett med pengar? Känns ju dö-trist!

• Anonym (Vad ger du?)

• Lillfluga

Min 11-åring önskar sig mest elektronik. Förhandsbokning av Playstation 5, AirPods, VR-glasögon till datorn och gamingtillbehör o.s.v.

Men önskar sig också några böcker, Funko Pop-figurer och lite annat ?billigare?.

Har hittills köpt böcker och pop-figurer, sen vet jag faktiskt inte vad han kommer att få. Antagligen ett gamingheadset till datorn då hans nuvarande krånglar, och sen ev. slalomutrustning.

• scanmia
    Anonym (Vad ger du?) skrev 2019-11-17 15:01:08 följande:

Jag håller med! Julklappar är mer än bara materialism och pengar - det handlar om att skapa minnen och tillbringa tid tillsammans. Kanske, om du involverar honom mer i att hitta julklappar till sina syskon och andra i familjen så kan han lära sig uppskatta den biten av traditionen.
    Men om han verkligen bara önskar sig pengar så kanske du kan ge honom det och något som är supersentimentalt, men inte dyrt, som en fotobok eller en hemstickad halsduk eller ett häfte med "mamma-dejter" när ni gör något kul ihop.
  • Tow2Mater

En kokbok for tonåringar? t ex Gordon Ramsey's, den ska jag kopa till min 11-åring.
    En ny basket/fotboll?

• Tow2Mater
    Tow2Mater skrev 2019-11-17 17:03:59 följande:

En kokbok for tonåringar? t ex Gordon Ramsey's, den ska jag kopa till min 11-åring.
    En ny basket/fotboll?

eller det är MasterChef kokbok, tror inte jag hittade nån av Ramsey.
Svar på tråden Julklapp till 11årig kille!