• Matildamea

    Planerar syskon under 2020/2021

    Hej! Vi har bestämt oss för att denna månaden börja med bebisverkstaden. Vi har två barn sedan tidigare som är 3,5 och 2 år. Har inte varit helt självklart att vi ville försöka skaffa ett till barn, men längtan växer sig starkare. Någon som vill följas åt? Har äl nu i veckan som kommer. Är nervöst men spännande. 

  • Svar på tråden Planerar syskon under 2020/2021
  • trollkvinna123

    Vad spännande!

    Vi har oxå två barn, en som blir 7 år i december och en som blir 1år i december.

    Jag har dock inte fått igång min mens än efter förlossningen. Men min kropp beter sig ganska konstigt just nu. Så fort mensen kommer, kommer vi börja försöka med 3:an. :)

    Jag följs gärna åt.

  • Planerar2020

    Hänger gärna på här

    Har försökt lite smått sedan juli att bli gravida med barn nr 3. Har sedan innan två pojkar som blir 8 och 5 nästa år.

    Har följt cykeln med ÄLtester och myst regelbundet denna månaden så hoppas så på ett plus nästa vecka. Beräknad BIM runt 27/11. Är idag på CD25 och ÄL+9. Haft ljusrosa flytningar till och från sedan 15/11, molvärk och ilningar. Samtidigt säger magkänslan att det inte blir något denna månaden heller.

    Med pojkarna gick det direkt på första försöket men denna gång är mer kämpigt.

  • Mirum

    Jag hoppar in här jag också Glad. Har ett barn sen innan på 2år som kom till på 3e försöket. Har börjat försök att få ett syskon sen och är inne på andra försöket. 

  • Mirum
    Planerar2020 skrev 2019-11-21 09:20:00 följande:

    Någon som är intresserad att gå med i en hemlig facebookgrupp där man kan följas åt?


    Jag är gärna med Glad
  • Min tur

    Vi är också mitt uppe i bebisverkstaden. Fick våran dotter i oktober 2018 och försöker nu aktivt bli gravida igen. Med dottern tog den 2,5 år för oss att bli gravida. Vi hoppas på att det går fortare denna gången.

  • trollkvinna123
    Min tur skrev 2019-11-23 10:44:05 följande:

    Vi är också mitt uppe i bebisverkstaden. Fick våran dotter i oktober 2018 och försöker nu aktivt bli gravida igen. Med dottern tog den 2,5 år för oss att bli gravida. Vi hoppas på att det går fortare denna gången.


    Spännande, håller tummarna för er att det går fortare!

    Jag hoppas att äl och mens kommer igång snart så vi kan starta ordentligt. Vi har kört oskyddat sen vår minsting föddes, men mensen har inte kommit än då jag ammat helt först och även ammar än oregelbundet.
  • Planerar2020

    Jag har skapat en facebookgrupp nu, om ni skriver era mailadresser här eller på pm till mig så bjuder jag in er :D 


    Tänker att man kan börja med en enkel presentation på facebooksidan 

Svar på tråden Planerar syskon under 2020/2021