• Naathaaliiee

    Gravid strax efter abort

    Jag gjorde nu för cirka 6 månader sen medicinsk abort, ett tufft beslut för min sambo men ej för mig. Jag har så länge jag minns drömt om att vara gravid och bli mamma. Men när jag kände något annorlunda i min kropp å jag tog att positivt test fick jag panik, jag kände mig äcklad, smutsig och sjuk, som en obotlig tumör i min kropp. Jag fattar verkligen inte hur jag kunde känna så.. Men nu ett halvår senare känner jag sån ångest å längtan efter barn att jag håller på att bli galen. Så jag och min sambo har nu bestämt oss för att försöka bli gravid igen, men är så rädd att jag ska känna samma känslor igen när jag ser ett plus, är rädd för vad folk ska tycka om mig att jag vill ha barn precis efter att jag gjort en abort. Jag har lixom intalat alla som vetat om aborten att jag inte vill ha barn, pga varit så rädd att berätta om känslorna jag hade då.. verkligen livrädd för mina egna känslor och andras tankar. Någon annan som varit med om liknande, hur gjorde ni? Hur gör jag med alla dessa tankar och ovälkomnande tankar

  • Svar på tråden Gravid strax efter abort
Svar på tråden Gravid strax efter abort