• nena86

    Dagisfröken favoriserar min son och är anklagande mot mig. mig.

    Min son är väldigt omtyckt av både barn och personal på dagis vilket jag naturligtvis är väldigt glad över!

    Men det finns en i personalen som, tror jag, favoriserar honom lite grann.

    hon gullar mycket med honom och talar om hur fin och snäll han är, och det är jag väl bara glad för att han får höra, men nu har hon börjat med att krama och säga "jag älskar dig" när jag hämtar och lämnar honom, vilket jag aldrig sett henne gjort med dom andra barnen.

    Jag skulle inte reagerat nämnvärt om det inte vore att hon samtidigt behandlar mig nästan nedlåtande och anklagande: hon är alltid snabb som attan att påpeka saker när det gäller honom t.ex klipp hans tånaglar, byt ytterkläder, skaffa nya stövlar, börja smörj honom o.s.v.

    Hade det varit så att naglarna var för långa, stövlarna var trasiga och så så hade det väl bara varit bra men så är det inte och det är alltid bara hon som säger något, aldrig någon annan.

    Hur hade ni tänkt runt det här?

    Är det lite konstigt eller är jag löjlig som ens reagerar på det?

  • Svar på tråden Dagisfröken favoriserar min son och är anklagande mot mig. mig.
  • Anonym (g)

    Hon går över gränsen helt klart. En personal kan inte säga till ungen attt den älskar ungen. Även det andra är märkligt
    Jag tycker du vänder dig tiill föreståndaren och säger vad sett och hört

  • Anonym (41)

    Oj, jag har arbetat nästan 20 år inom barnomsorgen och detta är ju absolut över gränsen.

    Endera pratar du med henne eller tar chefen direkt, gör det du är bekvämast med tycker jag.

  • Mizzys

    Jag har jobbat 19 år i branschen och att säga att man älskar dig till ett barn är över gränsen.

    Vi får inte favorisera barn, klart man känner mer för vissa men vi behandlar alla lika.

    Sen finns det allt pedagoger som kallar barn för älskling och pussar barnen på kinderna, vilket jag tycker är underligt.

    Nej jag hade först pratat med personen om hur du känner och låt personen kanske förklara. Personen kanske inte alls är medveten om hur hon/han är.

    Det värsta som finns är föräldrar som går till chefen först utan att prata med personen det rör.

  • nena86

    Ok, va skönt att höra att det inte är jag som överreagerar.

    Tänkte först att jag kanske gör för stor grej av det.

    Hon är av utländskt härkomst och enligt min erfarenhet så kan de ha en liten annan syn på det där, de kan vara väldigt kärvänlig mot barn i form av pussar och kramar även om de inte känner barnen så väl

    Vi svenskar är ju lite mer stiffare med sånt.

    Men att säga "jag älskar dig" måste väl ändå vara en annan sak...

    Tack för era svar!

  • Anonym (Maja)

    Va?! Så där hade inte jag uppskattat att en personal beter sig mot mitt barn. Jag hade blivit irriterad och pratat med chefen direkt

  • Anonym (41)

    Hur har det gått, har du pratat med personalen?

  • nena86
    Anonym (41) skrev 2019-11-20 09:36:09 följande:

    Hur har det gått, har du pratat med personalen?


    Tänkte att jag skulle ta det med henne först, kändes som det bästa att göra, men så när hon väl var där när jag skulle hämta en dag så var hon plötsligt väldigt trevlig mot mig, stod t.o.m och småpratade ett tag, vilket verkligen aldrig skett förut!

    Och inget speciellt mot min son heller, en kram men inget mer.

    Så jag skulle gissa att den övriga personalen kanske pratat med henne. Dom var ju också där och hörde någon gång.

    Vi får väl se, börjar det igen så får jag prata med henne själv.
Svar på tråden Dagisfröken favoriserar min son och är anklagande mot mig. mig.