• Frejv

    Prat 2 åring

    Min son är lite drygt 2 år och pratar nästan ingenting. Han babblar på massa som man inte förstår men det är inte många ord han säger. Nästan alla andra i hans ålder pratar mer eller mycket mer. En tjej tex pratar för fullt och snappar upp direkt och säger det föräldrarna frågar om hon kan säga. Är han väldigt sen med talet?

  • Svar på tråden Prat 2 åring
  • Lillypie

    Mitt barn sa knappt 10 ord på 2 årskontrollen, hon pratade på så himla mycket, men det var inga riktiga ord. Efter ytterligare en månad så var det som någon öppnade kranen, alla ord kom på en gång. Nu får vi inte stop på det :P

  • Anonym (Ja, men...)

    Det är ju rätt sent, men behöver inte betyda språkstörning eller annat problem. Vissa kommer igång ordentligt först framåt treårsåldern. Verkar han nöjd eller är han frustrerad av att han inte gör sig förstådd? Du skulle ju kunna introducera TAKK om du vill. Det lär vara bra för alla barns språkutveckling.

  • Anonym (A)

    Träffat på barn som talat väldigt lite och nästan bara rappakalja fram till både 3 och 4-års ålder. När det väl har släppt så var det inga konstigheter för nån av dessa.

  • Frejv

    Tack för era svar!

    Vad är takk för något?

    Nej han är så glad så han verkar inte frustrerad!

    Utan är väl mer jag som mamma som jämför med hans jämnåriga.

    Dom är mer som små barn medans han är mer en bebis fortfarande som bara gör oförstådda ljud.

  • Anonym (MH)

    Hade en treåring som knappt pratade alls, och det som sades var i stort sett obegripligt. Han har numera högskoleexamen.

  • Anonym (Ja, men...)

    teckenparlor.se/takk/vad-ar-takk/


    Frejv skrev 2019-11-18 13:33:47 följande:

    Tack för era svar!

    Vad är takk för något?

    Nej han är så glad så han verkar inte frustrerad!

    Utan är väl mer jag som mamma som jämför med hans jämnåriga.

    Dom är mer som små barn medans han är mer en bebis fortfarande som bara gör oförstådda ljud.


  • Frejv

    Tack!

    Ska kolla upp det med takk!

    Och tack alla som svarat!

    Lugnar en funderande mamma =)!

Svar på tråden Prat 2 åring