• Mon 18 Nov 2019 07:35
    404 visningar
    7 svar
    7
    404

    Nidis?

    Hej!

    Jag har vad jag tror är en nidblödning, endast fyra dagar efter ägglossning och sex.

    Är detta ens möjligt?

    I lördags kväll hade jag så ont i livmodern att jag inte kunde röra mig, som en kniv satt där i och vreds om, om och om igen... jag har 17 dagar kvar till beräknad mens... hade sex i måndags kväll.

    När kan jag göra gravtest?

    Kommer ett tidigt missfall verkligen Såhär tidigt?

    Men hjälp ma! ???????????

  • Svar på tråden Nidis?
  • Mon 18 Nov 2019 07:45
    #1
    lillepitbull skrev 2019-11-18 07:35:56 följande:

    Hej!

    Jag har vad jag tror är en nidblödning, endast fyra dagar efter ägglossning och sex.

    Är detta ens möjligt?

    I lördags kväll hade jag så ont i livmodern att jag inte kunde röra mig, som en kniv satt där i och vreds om, om och om igen... jag har 17 dagar kvar till beräknad mens... hade sex i måndags kväll.

    När kan jag göra gravtest?

    Kommer ett tidigt missfall verkligen Såhär tidigt?

    Men hjälp ma! ???????????


    Nidblödning kommer när ägget fäster 7-10 dagar efter ägglossning.

    Det borde alltså inte vara det om du hade ägglossning för fyra dagar sedan. Du kan inte heller få missfall ännu eftersom ägget inte har hunnit fästa i slemhinnan så du kan inte vara gravid ännu. Om du inte hade ägglossning tidigare.
  • Mon 18 Nov 2019 07:46
    #2

    Gravtest brukar tidigast visa 10 dagar efter ägglossning. Men såklart säkrast på den beräknade mensdagen.

  • Mon 18 Nov 2019 08:04
    #3

    Men vad är det då? Blöder aldrig mellan gångerna, har mens exakt på dagen varje gång... gjorde ägglossningstest i måndags och fick positivt svar. Hade sex, och i lördags.... AJ!

  • Mon 18 Nov 2019 08:15
    #4
    lillepitbull skrev 2019-11-18 08:04:08 följande:

    Men vad är det då? Blöder aldrig mellan gångerna, har mens exakt på dagen varje gång... gjorde ägglossningstest i måndags och fick positivt svar. Hade sex, och i lördags.... AJ!


    Fast hade du positivt äl-test i måndags så hade du äl för en vecka sedan. Har du en blödning nu eller hade du i lördags?

    Om du hade en blödning i lördags efter sex så låter det som en kontaktblödning eller mellanblödning. Men det är ju omöjligt att veta varför, det där kan ju komma och gå. Smärtan vet jag inte heller...

    Är det idag du har blödningen så är det ju sju dagar efter äl och i så fall är det ju möjligt att det är en nidblödning.
  • Mon 18 Nov 2019 08:19
    #5

    Blöder än, sen i lördags... men inte som mens... utan, lättare... och livmodern känns som, svag mensvärk/svullen...

  • Mon 18 Nov 2019 08:29
    #6
    lillepitbull skrev 2019-11-18 08:19:07 följande:

    Blöder än, sen i lördags... men inte som mens... utan, lättare... och livmodern känns som, svag mensvärk/svullen...


    Jaha?! Jag har ingen aning. Om du har mycket ont får du nog kolla upp det. Annars vet jag inte. Vänta och se antar jag?!
  • Tue 19 Nov 2019 19:35
    #7

    Nu börjar det avta efter en helveteshelg.. inte sovit inatt, haft så jäkla ont!

    Blöder mindre och mindre nu. Men svullen!

Svar på tråden Nidis?