• Stoltmoster

    Att tyda äl-tester

    Hej! Är du som jag ganska ny på att använda äl-tester. Då kanske vi kan diskutera lite här tillsammans? Positivt, negativt sedan följas åt till bim och förhoppningsvis åt ett plus.

  • Svar på tråden Att tyda äl-tester
  • saran92

    Det där ser ju super positivt ut, vilken dag i cykeln är du och hur lång cykel brukar du ha? Tog mitt första äl-test idag men är bara på dag 9 så inte så förvånande att det är negativt, men har börjat med bidrottninggele denna cykeln och har hört att äl kan komma tidigare av det så testar tidigt för att inte missa :)

  • Stoltmoster
    saran92 skrev 2019-11-18 12:26:11 följande:

    Det där ser ju super positivt ut, vilken dag i cykeln är du och hur lång cykel brukar du ha? Tog mitt första äl-test idag men är bara på dag 9 så inte så förvånande att det är negativt, men har börjat med bidrottninggele denna cykeln och har hört att äl kan komma tidigare av det så testar tidigt för att inte missa :)


    Alltså denna cykel är så konstig för mig för att jag var utomlands 27-5e och då tog jag piller som skjuter upp mensen, så mensen var slut för en vecka sen och jag tog positivt äl-test redan i fredags. Ska det vara så eller är det märkligt?

    Ja men fortsätt testa varje dag så kommer det ska du se :)

    [/quote]

  • saran92
    Stoltmoster skrev 2019-11-19 10:11:57 följande:

    Alltså denna cykel är så konstig för mig för att jag var utomlands 27-5e och då tog jag piller som skjuter upp mensen, så mensen var slut för en vecka sen och jag tog positivt äl-test redan i fredags. Ska det vara så eller är det märkligt?

    Ja men fortsätt testa varje dag så kommer det ska du se :)


    [/quote]

    Men oj, hoppas inte tabletterna gjorde något knas så ägget inte släpper eller nått sånt dumt! Har läst att om stegringen håller i sig så betyder det att ägget inte släpper men det kan ju vara en myt också. Tog ett inatt också men det är ingen direkt stegring. Är ju bara på CD10 och förväntad äl är CD13-14 så får testa på bara :)

Svar på tråden Att tyda äl-tester