• royce

    RD 13, positivt grav.test och blödning

    Jag är idag på dag 13 efter insättning.

    Testade positivt på dag 11 men samma dag började jag få spottings och det har inte slutat.

    Vad tror ni? Är hoppet ute?

    Det är inte helt rött blod som kommer utan mer ljusrosa, och typ beige när det blandats med lutinus.

    Gjorde en IVF för två år sen och då plussade jag på RD12, allt gick bra och vi fick en dotter. Men den gången blödde jag inte en droppe under hela graviditeten så man blir ju väldigt orolig nu.

  • Svar på tråden RD 13, positivt grav.test och blödning
  • UndrandeSökare
    royce skrev 2019-11-19 14:00:49 följande:

    Jag är idag på dag 13 efter insättning.

    Testade positivt på dag 11 men samma dag började jag få spottings och det har inte slutat.

    Vad tror ni? Är hoppet ute?

    Det är inte helt rött blod som kommer utan mer ljusrosa, och typ beige när det blandats med lutinus.

    Gjorde en IVF för två år sen och då plussade jag på RD12, allt gick bra och vi fick en dotter. Men den gången blödde jag inte en droppe under hela graviditeten så man blir ju väldigt orolig nu.


    Meddela din klinik att du blöder, och fråga vad du ska göra. När jag blödde meddelade jag kliniken och de sa till mig att höja östrogendosen. Men prata med dem först innan du gör något.
  • royce
    UndrandeSökare skrev 2019-11-19 14:55:55 följande:

    Meddela din klinik att du blöder, och fråga vad du ska göra. När jag blödde meddelade jag kliniken och de sa till mig att höja östrogendosen. Men prata med dem först innan du gör något.


    Okej, tack! Jag tar ju dock Lutinus, progesteron. Men jag ska ringa kliniken direkt!
  • royce

    RD 15 idag. Ingen blödning, än så länge. Svagt plus på Graviditetskollen sticka, svagare än i förrgår dock tycker jag, men då testade jag med RFSU:s test.

    Pratade med kliniken igår som sa att det inte är ovanligt att blöda när man använder Lutinus. Tydligen kan lutinus göra slemhinnorna sköra och både tabletten och applikatorn kan orsaka små sår som blöder. Men sa de, det kan vara livmodertappen eller livmodern som blöder också. Inget som behöver vara allvarligt, var tydligen inte heller helt ovanligt i tidig grav.

    Så jag ska fortsätta med 3 lutinus per dag fram tom 25 nov, RD19, och testa då igen. (Men jag kommer nog tjuvtesta mer innan det...)

  • royce

    RD 16. Ingen blödning längre. Fortfarande positivt grav.test.

    Än finns det hopp!

Svar på tråden RD 13, positivt grav.test och blödning