• Anonym (Sara)
    Tue 19 Nov 2019 18:11
    858 visningar
    5 svar
    5
    858

    Bästa contouring för extremt ljus hy?

    Jag letar efter en contouring som passar till extremt ljus hy. Antar att för mörk contouring lätt blir orangeaktig och ser konstig ut på min hud. Har ni någon contouring ni kan rekommendera?

  • Svar på tråden Bästa contouring för extremt ljus hy?
  • Anonym (Make-­up)
    Tue 19 Nov 2019 23:04
    #1

    Hej.

    Du kanske kan prova concealer i en lite mörkare nyans som inte är brun eller en foundation i något mörkade nyans än din egen och ha ett transparant puder över för att fixera och matta av?

    Med en bra borste kan man få till fina effekter!

    Lycka till :)

  • Anonym (Sara) Trådstartaren
    Tue 19 Nov 2019 23:10
    #2
    Anonym (Make-up) skrev 2019-11-19 23:04:12 följande:

    Hej.

    Du kanske kan prova concealer i en lite mörkare nyans som inte är brun eller en foundation i något mörkade nyans än din egen och ha ett transparant puder över för att fixera och matta av?

    Med en bra borste kan man få till fina effekter!

    Lycka till :)


    Tack för tipset. Concealer brukar väl va med skimmer i?
  • Wed 20 Nov 2019 00:27
    #3

    Har aldrig själv stött på en concealer som har skimmer i sig, låter osannolikt men man ska väll aldrig sägs aldrig . :)

    Till svar på din fråga, jag är ganska ljus själv och använder mig av countoring puder som är ljusare och källare i färgen så att det inte ska bli orangea. Tipset lyder, gå på en uppbyggningsbar kall färg ????

  • Anonym (Sara) Trådstartaren
    Wed 20 Nov 2019 00:29
    #4
    carlar skrev 2019-11-20 00:27:29 följande:

    Har aldrig själv stött på en concealer som har skimmer i sig, låter osannolikt men man ska väll aldrig sägs aldrig . :)

    Till svar på din fråga, jag är ganska ljus själv och använder mig av countoring puder som är ljusare och källare i färgen så att det inte ska bli orangea. Tipset lyder, gå på en uppbyggningsbar kall färg ????


    Vilket märke använder du?
  • Wed 20 Nov 2019 00:37
    #5

    Jag använder Marykays i färgen latte :)

Svar på tråden Bästa contouring för extremt ljus hy?