• PontusBergström

    Dålig seperation.

    Hej! Jag är ny på detta forum & känner för att skriva av mig & höra lite åsikter kring min seperation.

    Hon flyttade ut ur huset till en lägenhet för 3 veckor sedan & vi har barnen varannan vecka, jag bor kvar i huset till våren då det blir att sälja ( eftersom jag inte fick behålla det /lösa ut mitt ex för banken. )

    Vi var tillsammans i 8år sammanlagt. Två fantastiska barn på 3 & 5år. Gifta, Hus. Allt var frid & fröjd! (Tyckte jag iaf )

    Men för cirka ett år sedan när mitt ex började om att jobba igen så hände någonting. Hon slutade engagera sig i oss & all fokus hamnade på sitt utseende & festa. Sedan har det varit ett väldigt kaotiskt år .. hon har ljugit & nästintill bedragit mig & förstört min tillit mot henne. Och hon har i samband med det tyckt att jag varit svammlig, och svartsjuk/kontrollerande. Ingenting jag velat vara men automatiskt blivit så när hon sökt bekräftelse på annat håll.

    Vi bestämde oss efter mycket stora bråk nu sommaren 2019 att det blir bäst att vi separerar. Så blev som ett gemensamt beslut. Vi tog i hand & svor på barnen att så länge vi bor under samma tak, så ska vi inte springa & ha sex med någon annan. Utan respektera varandra & allt vi har byggt upp tillsammans. Men .. Har nu 3 veckor efter hon flyttat ut fått höra av en väninna till mitt ex. Att hon drog iväg till en annan stad under en helg ( 2 månader innan hon flyttade ut ) och hade sex med en kille på en toalett på en krog.. Sedan samma kväll har hon kommit hem till huset. Och haft intensivt sex med mig också & flera dagar därpå väldigt intensivt dessutom!. Hon har sagt saker som att hon fort farande älskar mig, och har känslor. Men har då samtidigt varit och haft sex med en annan..

    Sedan också fått höra att under våra sista månader så här hon suttit mycket på tinder, Snapchat och flörtar med många killar. Och dessutom skickat nakenbilder till vissa..

    Sista kvällen innan hon flyttade ut så kramades vi hela familjen och grät tillsammans. Mitt ex pussade/kramade om mig. Sa att hon fortfarande har känslor & älskar mig ..

    Sedan har jag fått höra att 2 timmar efter hon farit från huset så träffade hon någon från tinder.

    Sedan också fått höra att hon hållt undan för mig att hon är bipolär. Som jag inte haft någon aning om förens nu då!

    Så det jag försöker få fram här är .. Hjälp mig gå vidare! Jag vet att jag förtjänar något bättre än såhär. Har hunnit ha jättebra & trevligt sex med två stycken vackra kvinnor nu efter hon flyttade ut ( på min barnfria vecka förstås )

    Men jag kan ändå inte släppa tanken om mitt ex. Eller bilder i huvudet när mitt ex ligger med någon annan.. jag vet att jag måste släppa taget!. Men det är så otroligt jobbigt när man haft så mycket tillsammans. Och samtidigt känner sig så sviken av henne!.

    Mvh Pappatill2..

  • Svar på tråden Dålig seperation.
  • Anonym (Gg)

    Beklagar verkligen, fattade direkt att hon var bipolär, min pojkvän är också det och beter sig liknande och tycker också det är jag som är svartsjuk. Hon är manisk då hon gör det där, men man har fortfarande ett ansvar för sina handlingar och det ligger ändå hos henne, inte hos dig

    Det kommer troligtvis alltid att vara sähär struligt med henne, så på ett sätt är detta att ni separerar troligtvis nåt som blir bättre för dig i längden.

    Kram

  • PontusBergström

    Okej! Jo man vill verkligen kunna ha en bra relation för barnens skull. Men så otroligt svårt med alla lögner! Och nu när det "ploppar" mer & mer lögner som varit under våra år tillsammans ..

  • Anonym (Bäst så här)
    PontusBergström skrev 2019-11-20 14:18:34 följande:

    Okej! Jo man vill verkligen kunna ha en bra relation för barnens skull. Men så otroligt svårt med alla lögner! Och nu när det "ploppar" mer & mer lögner som varit under våra år tillsammans ..


    Jag tror att du mår bäst som det är nu och att du kommer må ännu bättre med tiden. Att helt glömma ditt ex kommer att ta tid och det måste du förstå. Dina minnen förvinner ju inte bara för att hon flyttar ut. Tänk istället vad blind du måste varit den tiden ni bodde ihop, vad du inte sett och hört då. Kanske lika bra det, eller hur.
    Skönt i alla falla att du snart slipper bo i huset. Det stjäl ju så mycket tid, ork och pengar så man kan bli vansinnig för mindre.
Svar på tråden Dålig seperation.