• Anonym (IL)
    Wed 20 Nov 2019 14:54
    1586 visningar
    39 svar
    39
    1586

    Älskar frugan men spännande att prata med andra?

    Hej,
    Jag älskar min fru och vi har ett bra sexliv, men jag gillar att prata och fantisera om andra väldigt mycket också. Tycker att det är sjukt spännande. Någon mer som tycker samma och hur ni kvinnor på om man att prata med någon som redan är gift. 

  • Svar på tråden Älskar frugan men spännande att prata med andra?
  • Anonym (x)
    Wed 20 Nov 2019 14:58
    #1

    Tror du har lyssnat för lite på Zara Larsson..

  • Wed 20 Nov 2019 15:11
    #2

    Det finns mycket som man gillar och tycker är spännande, men som man väljer att inte göra eftersom det är fel och man inte vill riskera att såra en annan människa som man är rädd om..

    Du väljer själv.. men kom inte och påstå att du älskar din fru om du går bakom ryggen på henne!

  • Anonym (x)
    Wed 20 Nov 2019 15:18
    #3
    CitronTulo skrev 2019-11-20 15:11:47 följande:

     
    Du väljer själv.. men kom inte och påstå att du älskar din fru om du går bakom ryggen på henne!


    Nej, vet hut och fy och usch. Gud så hemskt!!!
  • Anonym (Inget fel)
    Thu 21 Nov 2019 12:43
    #4
    +1

    Så länge man bara pratar och fantiserar har man väl inte gjort något fel? Man måste bara förstå att lämna det på det stadiet och inte gå längre. Att prata intima saker är inte heller i mitt tycke okej. Men att få lite uppskattning från annat håll kan vara en bra krydda till sin egen relation har jag själv märkt. Efter många års äktenskap gör lite flirtande och uppskattning av andra att man känner sig sexig och åtrådd vilket gör åtminstone mig mera sugen på sex, vilket min man får njuta av. Win-win, för vår del. Inte behöver min man veta det heller.

  • Thu 21 Nov 2019 12:53
    #5
    Anonym (Inget fel) skrev 2019-11-21 12:43:14 följande:

    Så länge man bara pratar och fantiserar har man väl inte gjort något fel? Man måste bara förstå att lämna det på det stadiet och inte gå längre. Att prata intima saker är inte heller i mitt tycke okej. Men att få lite uppskattning från annat håll kan vara en bra krydda till sin egen relation har jag själv märkt. Efter många års äktenskap gör lite flirtande och uppskattning av andra att man känner sig sexig och åtrådd vilket gör åtminstone mig mera sugen på sex, vilket min man får njuta av. Win-win, för vår del. Inte behöver min man veta det heller.


    Du får gärna höra av dig, jag söker ngt liknande.
  • Anonym (A)
    Thu 21 Nov 2019 14:55
    #6
    CitronTulo skrev 2019-11-20 15:11:47 följande:
    Det finns mycket som man gillar och tycker är spännande, men som man väljer att inte göra eftersom det är fel och man inte vill riskera att såra en annan människa som man är rädd om..

    Du väljer själv.. men kom inte och påstå att du älskar din fru om du går bakom ryggen på henne!
    Håller med
  • Anonym (Karma­)
    Fri 29 Nov 2019 13:43
    #7
    +1

    Vad innebär prata och fantisera för dig? Sexchatta?

    Min man skrev hade en chat med en tjej där han mycket nedlåtande och porrigt skriver att han knullar henne. Han ville trycka ner henne, förödmjuka henne förmodligen pga dålig självkänsla/bekräftelse. Han skrev inget känslosamt eller personligt. Jag känner mig inte utbytt, men vad f-n. Detta upptäckte jag.

    Han visste att det var fel men såg det mest som enkel grej att driva med henne. Dessutom var det ju virtuellt så det var ju inte på riktigt. Han skulle aldrig vilja ha henne men makten att göra detta var kanske smickrande.

    Konsekvenserna av detta var däremot mycket verkliga, jag var beredd att skilja mig, japp för en sexchat en gång pga sveket och hans feghet att hantera och projicera sina/våra ev problem på mig. Så j-via fegt o lågt och detta trots att jag gång på gång försökt prata med honom om min saknad av närhet/närvaro i relationen, hans vresighet och allmänna avstängdhet, men det nådde honom inte utan han var i princip felfri och problemen låg hos mig. Han kände sig ratad osv osv. Tror sjutton, han var väldigt distanserad. Men det var inte alls så tydligt i vardagen som vi kan se det nu. Konstigt om jag inte ville ha sex med en avstängd zombie som bara var intresserad av mig när det ev skulle bli dags för sex. Detta är naturligtvis hårddraget, men i princip var det så. Jag kände ratad för jag behöver allt det andra (närhet, engagemang) för att vilja ligga, i en sund relation ingår sex, men att ligga med en oengagerad man ( i vardagen, inte i sexet) då kan jag lika väl ligga med vem som helst o det vill jag inte.

    Detta utlöste en total livskris för mig och oss. En mycket verklig sådan och den var inte det minsta skoj appropå att han ville ?driva? med den där tjejen och det var ju virtuellt via messenger. Jag vet att han älskar mig, kanske t o m för mkt, men det gör det ännu mer obegripligt. Han hade dock inget som helst konsekvenstänk (jag skulle ju aldrig få veta, vilken otrogen person tror det, o det betydde ju inget) och ingen empati att han sårade och skadade oss, våra barn o familj.

    Jag är en omogen typ som vägrade vara offer, jag gav igen med samma mynt, och drog det lite längre, sex chat inkl foton utan att mitt ansikte syntes och gissa vad, han blev sårad o förtvivlad, kände sig sviken och hans värld rasade, really?

    Vi nådde under en tid en viss terrorbalans och har gått i parterapi osv osv. Det har varit ett helvete. Han är helt förändrad och vill absolut inte separera (det har han aldrig velat) men jag hade nämnt detta innan detta hände och att då riskera oss om jag uttrycker tveksamhet för relationen är helt sjukt. Han säger att han inte tog det på allvar men någonstans så tror jag att han omedvetet blev rädd och försökte boosta självkänslan.

    Han är förändrad, han är öm, omtänksam, engagerad osv. Min intention är att vi ska klara av detta men ibland känns det inte så. En helt oviktig fantasi eller ?prat? förstörde vår familj och all tillit. Något som inte var värt något alls för honom, det var ju bara ett elakt skämt mot henne för att se hur långt hon skulle gå.

    Jag hade aldrig trott detta om min man. Jag känner honom bättre än han själv sedan nästan 20 år. Allt som kommit fram och lett till hans distansering har jag försökt att adressera till honom, men om man är perfekt och inte har självinsikt, dålig självkänsla (detta kom som en överraskning för honom) osv. Men jag nådde honom inte.

    Vår kris har gjort att vi nu äntligen har en djupare och mer innerlig relation med mer sex och mer närhet, det vi båda önskade oss. Att han är en fegis som inte kunde ta detta med mig och se sin roll i saker o ting och att allt hänger ihop med engagemanget i relationen gör mig så förbannad. Det hade besparat oss tid, gråt och bråk, ångest och hela känsloregistret. Det var så enkelt eftersom jag i princip adresserat varenda jäkla grej som kommit fram.

    Jag är fortfarande inte säker på att jag kommer att klara av att leva med honom. Men han står där och håller hårt i mig, för det är det enda han vill, älska mig, ha mig. Det känns förstås bra men det hela är så ofattbart.

    Inget kommer att bli som förut, då fanns den en oskyldighet i vår relation. Nu måste vi bygga vidare från där vi är idag. Ibland vill jag bara lämna trots att vi har det mycket bättre idag för att jag inte vill ha denna jäkla ryggsäcken men kanske var jag naiv förut att vi skulle gå genom livet utan att krisa men som sagt, jag hade aldrig trott att detta skulle hända. Livet har gett oss båda en käftsmäll. Hade vi inte haft barn så hade vi definitivt separerat men nu måste jag sansa mig och tänka på vad som ligger i vågskålarna. Som sagt, jag hoppas att vi fixar detta men det finns inga garantier då den person jag litade på allra mest, svek och gjorde en ofattbar handling. Visst gjorde jag detsamma, men det kom inte utan förvarning. Jag hade aldrig gjort det om inte han svikit mig.

    Så om du vill gå igenom ovanstående så kör på.

  • Anonym (Inget fel)
    Fri 29 Nov 2019 13:54
    #8

    Nu anser ju inte jag att det du och din man gått igenom, Karma, kan anses oskyldigt. Att sexchatta är nog lika mycket otrohet som att ha sex på riktigt för mig. Men det om man pratar (live) helt vanliga saker med nån som man märker att visar uppskattning är en helt annan sak. Samma sak om man ibland messar med nån helt oskyldigt. Jag brukar nog absolut sätta gränserna där vid att nån börjar vilja ta på mig eller skriver kärleksförklaringar åt mig. Det känns obehagligt och fel mot min man.

  • Anonym (Karma­)
    Fri 29 Nov 2019 14:19
    #9

    Håller med, men skulle du ställa frågan här på forumet om du avsåg något så oskyldigt som det du verkar avse? Det skulle nog inte jag göra och dessutom påpeka att jag älskar min partner. Mm kanske har jag livlig fantasi :) och är rejält skadad av detta.

    Det var därför jag inledde med att fråga vad som avses av ta med prata och fantisera.

    Sedan kan jag ju nämna att många sexchats börjar oskyldigt med prat om annat och just för att det är virtuellt så blir gränsen suddigare när man går över den jämfört med verkliga livet. Det är ju bara ord. Det kan också finnas skillnader hur män o kvinnor ser på det, eller så är det bara individuellt eller åsikterna går isär mellan om oviktigheten beroende på om man är den som gör detta eller blir drabbad.

  • Anonym (Karma­)
    Fri 29 Nov 2019 14:23
    #10
    Anonym (Karma) skrev 2019-11-29 14:19:11 följande:

    Det var därför jag inledde med att fråga vad som avses av ta med prata och fantisera.


    ta skulle vara ts=trådstartaren
Svar på tråden Älskar frugan men spännande att prata med andra?