• biz91

    Mens i över 9 dagar?!

    Hej allihopa
    Tänkte dela med mig här och kolla lite med er... jag och min man har nu försökt bli gravida i några månader. Plussade i juli, men fick tidig missfall v 6...Brukar vanligtvis ha en menscykel på 32 dagar, men denna gång blev den 1 dag försenad (och eg massa grav.symptom innan mensen, trots ingen plus) och idag är jag på min 9e mensdag och det blöder fortfarande?!!
    Är det någon som har haft en mens på över 9 dagar?! Kan det kanske vara så att man ändå blev gravid igen, men fick så tidig missfall och nu är det därför min mens är så lång?
  • Svar på tråden Mens i över 9 dagar?!
  • Anonym (Bim)
    biz91 skrev 2019-11-20 21:40:30 följande:

    Hej allihopaTänkte dela med mig här och kolla lite med er... jag och min man har nu försökt bli gravida i några månader. Plussade i juli, men fick tidig missfall v 6...Brukar vanligtvis ha en menscykel på 32 dagar, men denna gång blev den 1 dag försenad (och eg massa grav.symptom innan mensen, trots ingen plus) och idag är jag på min 9e mensdag och det blöder fortfarande?!!Är det någon som har haft en mens på över 9 dagar?! Kan det kanske vara så att man ändå blev gravid igen, men fick så tidig missfall och nu är det därför min mens är så lång?


    Om man testat negativt och fått mens så kan det omöjligt ha varit en graviditet eller räknas som ett missfall. Möjligen att ett ägg blivit befruktat men aldrig fäst i livmodern och att den därför tog lite tid på sig att släppa livmoderslemhinnan, men då är det ju ingen graviditet ÄN. Det räknas som regelbunden mens om den bara varierar med 1-2dagar, det är helt normalt.

    Däremot är det ju lite konstigt att du blöder så länge. Jag läste att man kan få rikligare mens av järnbrist?! Dessutom får man ju ännu mer järnbrist om man blöder mycket kanske nåt att kolla upp?!
Svar på tråden Mens i över 9 dagar?!