• Anonym (Stina)

    Prata utan att skuldbelägga

    Vi har varit tillsammans i 5 år och har ett barn på 3 år. Han har två barn sedan innan som är 8 och 9. De bor här varannan helg.

    I början av förhållandet hade vi det bra. Mycket närhet/kel och mycket sex. Jag åt p-piller och upplevde då att jag hade mer lust.

    Jag blev gravid när jag åt dem så jag upplever inte att de är ett bra skydd och han får problem att prestera om vi använder kondom som komplement.

    Jag provade p-spruta vilket tog död på lusten totalt. Satte sedan in en spiral istället men har fortfarande ingen lust att tala om.

    Jag vet inte om det har med spiralen att göra eller om det andra påverkar.

    Det andra då... Han har ett särskilt sätt som får mig att bli allt annat än sugen.

    Out of the blue så frågar han om vi ska knulla. Och då förväntar han sig att jag ska vara våt och att det bara ska vara att stoppa in den. Förspel är inte att tala om, det har man bara när man är nykär tycker han.

    Så de senaste gångerna vi haft sex har det gjort så sjukt ont. Blir jag lite våt så torkar jag ut på nolltid när han ska in med kuken.

    Blöder alltid efter sex men hos gyn hittar man inget fel. De rekommenderade glidmedel och att ha sex även om jag inte har lust för att bygga upp en lust. Det har bara gjort det värre.

    Jag vet inte hur jag ska nå fram till honom och förklara hur det är utan att han tar det som kritik. Senast jag försökte gick han i försvar och sa att det är inte så kul för honom att ha förspel när det ändå inte ger någon utdelning. Då tror han liksom att förspel är att stoppa in ett finger i 20 sekunder och blir förvånad när jag inte blir våt. Det gör ju ont!

    Hur förklarar jag på ett vänligt och pedagogiskt sätt så att han förstår att det krävs både tid och tålamod för att det ska bli bättre och jag ska slippa få panikkänslor när frågan om vi ska knulla kommer. Han är lite otaktisk och väldigt lättstött.

    Jag har försökt att prata och visa vad som fungerar. Han har bara så svårt att ta till sig.

    Säger jag att något är skönt och visar att det fungerar så tar han det som ett klartecken att det är okej att penetrera och när jag ber honom vänta eller säger stopp blir han arg.

  • Svar på tråden Prata utan att skuldbelägga
  • Anonym (man43)

    Ja du jisses... Det första jag kommer tänka på är "inte lätt att lära gamla hundar att sitta". 

    Jag tror vi män ibland har hjärnan kopplad på samma sätt som en 6 åring idag. De kan ägna timmar på youtube och lära sig allt om ett visst spel men har inget intresse av att spela själv... 

    Jag tolkar din man på samma sätt. Han har inget intresse av att kåta upp dig eller intressera sig för hur han kan få dig att njuta. Antagligen så ser han inte att han vinner något på det och då är det inte viktigt. Egoism helt enkelt. 

    Jag stöter på detta bland vänner ganska ofta. Kvinnor som du som beklagar sig över ointresset inför att vilja kontra att det liksom bara skall stökas över men även män som din man som inte förstår varför man måste lägga ner så förbannat mycket tid på det där med sex. Det är väl bara att trycka dit kuken och ha det lite skönt liksom. 

    Däremot kan dessa män lägga 3 timmar om dagen på att lära sig allt om en sport utan att resa sig från soffan eller slita blicken från TVn. 

    Jag själv är man och finner det här extremt frustrerande hos mina manliga vänner som resonerar sådär. Stäng av TVn för fasiken och sätt er framför datorn och googla "hur ger man henne en fontänorgasm" eller "hur fungerar en trycklufts massagestav". Vad är problemet???

    Jag har nog tyvärr ingen lösning på problemet. Kanske måste man få dessa enkelspåriga män att se sexlivet som en sport? Eller något de kan vinna på att engagera sig i? För egen del är min njutning sexuellt väldigt sammankopplad med att få min partner att njuta. Jag är en sexual pleaser helt enkelt. Som sådan studerar jag ämnet noga och förkovrar mig ofta i olika delar av porr och sex. Jag känner mig oerhört tillfredställd över att få min partner att njuta... 

    Sedan gillar jag inte sport heller... 

Svar på tråden Prata utan att skuldbelägga