• Thu 21 Nov 2019 20:03
    156 visningar
    0 svar
    0
    156

    Familj

    Jag har den senaste tiden känt att jag inte riktigt går ihop med mina syskon. Jag älskar dem men vår relation har kommit att förändras med dem flesta. Det är synd men det känns som jag ofta med en av dem tex behöver gå som på äggskal så att hon inte tror jag menar något illa/försöker vara otrevlig/dömer henne ja allt negativt. Det händer minst en gång i alla samtal vi har att jag försöker förklara mig genom att säga att nej jag menade ingenting dåligt jag sa bara att bla bla.. Hon verkar alltid bli sur och pratar jämt om sig själv när det handlar om mig så är hon alltid frånvarande. Detta gäller de flesta. De andra känns bara inte alltid så ärliga i sitt sätt att prata. Jag älskar dem alla men det känns ofta jobbigt när jag går från dem. Jag upplever inte detta med vänner. Kan t ex ta emot kritik och ge kritik utan att bli ovänner men med syskonen så lyckas vi bli det fastän jag verkligen försöker vara positiv. Har tagit upp detta med en av dem och fått som svar att hon är i en dålig plats. Men jag ser inte det som en ursäkt även om jag vet att ens mående kan påverka relationer. Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg. Kanske få skriva av mig eller se om någon vet hur jag känner?

Svar på tråden Familj