• AlexVenus

    Minskade rörelser får inte åka till Södersjukhuset.

    Hej!

    Imorgon går jag in i vecka 25 och har i 3 veckors tid känt min lilla krabat regelbundet. Rörelserna har jag känt tydligt och upplevt som starka. Idag har jag däremot märkt att h?n inte har samma rörelsemönster som övriga dagar. H?n reagerar inte när jag äter vilket h?n alltid gör och rörelserna känns svagare. Det brukar vara fullfart där inne men idag ute det ?halvfart?.

    Kontaktade Södersjukhuset (förlossningen vi valt) men de sa min barnmorska har lagt in mig på Södertrljessjukhus och det är ditt jag får vända mig?!? Barnmorskan har alltså valt fel! Jag förklarade att det är väldigt långt för mig att åka och att det har blivit något fel då jag bor 10 min från Södersjukhuset. Vilket jag även uppmanades att göra av BM på Södertrljessjukhus. Trots det vägrar Södersjukhuset att ta emot mig. Jag är helt förtvivlad och själv då min sambo är bortrest på jobb.

    Blir så fruktansvärt arg på min BM och hela situationen! Vi har upplevt henne som virrig men vi har bara setts 1 gång (våran första Bm fick barn), så vi valde att ge henne en chans...

    Kan det vara så att bebisen har en ?lugn? dag? Ska jag ta mig till Södertälje eller kan jag avvakta tills imorgon? Jag har känt h?n röra sig men inte i samma utsträckning som övriga dagar. Hur förbannad ska jag vara när jag kontaktar BM imorgon, vad hade ni gjort? Vill inte se henne igen... så jävla ledsen just nu!

  • Svar på tråden Minskade rörelser får inte åka till Södersjukhuset.
  • dream on

    Det är såklart störigt att behöva åka till Södertälje men södra BB är väl flyttat till Södertälje? Jag födde mitt första barn på Huddinge och tvåan skulle födas där med var det tänkt men när det var dags fanns det ingen plats så vi kom till Södertälje. Det är jag superglad för så här i efterhand. Liten och personlig förlossningsavdelning och superproffsig personal som var kompetenta och lugna. Sån stor skillnad mot Huddinge som jag upplevde som en slags fabrik ( hamnade mitt i ett skiftbyte och barnmorskan gick iväg på något möte) för att inte tala om att man ligger typ nere i mörkret i kulvertarna och åker förbi krematoriet på vägen in. Hoppas det löser sig för dig men jag har bara bra saker att säga om Södertälje som det var då i alla fall ( snart 4 år sen).


    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • AlexVenus
    dream on skrev 2019-11-21 21:15:52 följande:

    Det är såklart störigt att behöva åka till Södertälje men södra BB är väl flyttat till Södertälje? Jag födde mitt första barn på Huddinge och tvåan skulle födas där med var det tänkt men när det var dags fanns det ingen plats så vi kom till Södertälje. Det är jag superglad för så här i efterhand. Liten och personlig förlossningsavdelning och superproffsig personal som var kompetenta och lugna. Sån stor skillnad mot Huddinge som jag upplevde som en slags fabrik ( hamnade mitt i ett skiftbyte och barnmorskan gick iväg på något möte) för att inte tala om att man ligger typ nere i mörkret i kulvertarna och åker förbi krematoriet på vägen in. Hoppas det löser sig för dig men jag har bara bra saker att säga om Södertälje som det var då i alla fall ( snart 4 år sen).


    Jag har inte problem med Södertrljessjukhus, problemet är att det är 1,5 bort från mig (behöver ta mig ditt kommunalt). Och det var inte det jag hade valt! Men härligt att du hade det bra där! Pratade själv med superbra BM där... men det var inte poängen. :(
  • Jodyanna

    Har du testat dricka kallt?

    Gör isvatten eller iskall saft och häll i dig. Sen lägg dig ner plant en stund.

    Dom brukar somna gott om du går runt så du lär känna bebisen när du ligger still och buffar lite.

  • dream on
    AlexVenus skrev 2019-11-21 21:25:48 följande:

    Jag har inte problem med Södertrljessjukhus, problemet är att det är 1,5 bort från mig (behöver ta mig ditt kommunalt). Och det var inte det jag hade valt! Men härligt att du hade det bra där! Pratade själv med superbra BM där... men det var inte poängen. :(


    Förlåt om jag svamlade iväg men min poäng var -finns det någon förlossningsavdelning kvar på SÖS nu? När jag födde byggde de som satan för att Södra BB skulle flytta in där.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • AlexVenus
    Jodyanna skrev 2019-11-21 21:30:28 följande:

    Har du testat dricka kallt?

    Gör isvatten eller iskall saft och häll i dig. Sen lägg dig ner plant en stund.

    Dom brukar somna gott om du går runt så du lär känna bebisen när du ligger still och buffar lite.


    Jag ska testa igen! Försökte med vatten tidigare men fick ingen reaktion, ska pröva med lite äpplejuice...
  • AlexVenus
    dream on skrev 2019-11-21 21:35:40 följande:

    Förlåt om jag svamlade iväg men min poäng var -finns det någon förlossningsavdelning kvar på SÖS nu? När jag födde byggde de som satan för att Södra BB skulle flytta in där.


    Ingen fara, är orolig och deppig. :(

    Jo det ska finnas en avdelning på SÖS. :)

    Jag förstår inte hur hon tänkte då vi bor på söder och BM ligger på söder. Varför skulle vi välja Södertälje? Nu tänktes jag endast på att det är så långt från oss...
  • Ebo88
    AlexVenus skrev 2019-11-21 21:43:26 följande:

    Jag ska testa igen! Försökte med vatten tidigare men fick ingen reaktion, ska pröva med lite äpplejuice...


    Det är vanligt att bäbis har mer aktiva dagar och mindre aktiva dagar, precis som oss. Och det finns utrymme i mage så barnet kan ha vänt sig i en position som gör att du inte känner sparkar lika tydligt, exemplevis att barnet ligger och sparkar inåt mot din rygg.

    Jag är i v.32+0 och var in på förlossningen i v.26+ och v.29+ för jag kände mindre rörelser (vi har förlorat en dotter i magen i v.25) men allt var bra och det var en sprallig bäbis där inne.

    Innan jag åkte in så hade jag druckit iskallt, legat på sidan, legat på rygg med uppdragna ben och spelat musik för barnet.

    Jag hade personligen åkt in, med det är pga vad jag har vart med om, men jag bor 10min från sjukhuset.

    Att du har känt rörelser är ju jättebra även om det är lite mindre.
  • dream on
    AlexVenus skrev 2019-11-21 21:48:20 följande:

    Ingen fara, är orolig och deppig. :(

    Jo det ska finnas en avdelning på SÖS. :)

    Jag förstår inte hur hon tänkte då vi bor på söder och BM ligger på söder. Varför skulle vi välja Södertälje? Nu tänktes jag endast på att det är så långt från oss...


    Ok. Jag tänker att det är problemet. Det finns två. Hon har säkert klickat i Södra BB, kanske av misstag om det är en sån där rullist. Du får trycka på och fråga hur de tänker lösa det, att du inte har några möjligheter att ta dig dit. Min minsta var förresten väldigt stillsam i perioder. Jag fick buffa ( ganska hårt och dricka kallt) för att få en liten reaktion men allt var normalt. Ungen har tagit igen det med råge sen kan man säga. Hoppas du får bra hjälp.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • AlexVenus
    Ebo88 skrev 2019-11-21 21:52:41 följande:

    Det är vanligt att bäbis har mer aktiva dagar och mindre aktiva dagar, precis som oss. Och det finns utrymme i mage så barnet kan ha vänt sig i en position som gör att du inte känner sparkar lika tydligt, exemplevis att barnet ligger och sparkar inåt mot din rygg.

    Jag är i v.32+0 och var in på förlossningen i v.26+ och v.29+ för jag kände mindre rörelser (vi har förlorat en dotter i magen i v.25) men allt var bra och det var en sprallig bäbis där inne.

    Innan jag åkte in så hade jag druckit iskallt, legat på sidan, legat på rygg med uppdragna ben och spelat musik för barnet.

    Jag hade personligen åkt in, med det är pga vad jag har vart med om, men jag bor 10min från sjukhuset.

    Att du har känt rörelser är ju jättebra även om det är lite mindre.


    Tack! Det var jag tänkte tills oron tog över.

    Åh nej jag beklagar verkligen, så fruktansvärt! Vad bra att du har följt upp när du har känt mindre rörelser nu och skönt att allt har varit bra. Hur mottogs du av läkarna när du uppsökte vård, tog de din oro på allvar? Hur länge fick du vänta från att du kom till sjukhuset?
  • stor grön drake

    Jag har inga råd, egentligen, som du inte redan fått.

    Däremot tänker jag att det är tur att det upptäcktes nu, så de kan lista om dig, och inte när det är dags att föda

  • Ebo88
    AlexVenus skrev 2019-11-21 22:14:20 följande:

    Tack! Det var jag tänkte tills oron tog över.

    Åh nej jag beklagar verkligen, så fruktansvärt! Vad bra att du har följt upp när du har känt mindre rörelser nu och skönt att allt har varit bra. Hur mottogs du av läkarna när du uppsökte vård, tog de din oro på allvar? Hur länge fick du vänta från att du kom till sjukhuset?


    Tack så mycket.

    Dom har tagit emot mig väl och mycket bra. Dom är väldigt förstående med vad vi har gått igenom och har sagt åt mig att komma i tid och otid. Vi har även förlorat en son i för tidig förlossning året innan så vården är helt underbar.

    Senaste gången jag var in så frågade dom om jag ville stanna över natten men jag valde att åka hem.

    Jag har fått hjälp på en gång. Dom har kopplat på ctg och efter jag har legat med den så har dom gjort ultraljud .
Svar på tråden Minskade rörelser får inte åka till Södersjukhuset.