• Peter1975

    Visst är detta kul :D

    Tänkte dela med mig om en rolig berättelse, lite pappa- humor om man så vill.

    Jag gillar att spexa och busa till det så en dag när mitt första barn var liten och han hade en kompis över så ropade jag att maten var klar. Jag fnittrade inombords och när de kom så var jag iklädd i clown utstyrsel och i stekpannan hade jag jongleringsbollar. De båda kollade på mig i chock och då började jag sjunga och jonglera med de varma bollarna samtidigt som jag skrek i smärta. Efteråt sprang jag in på toan för att kyla ned mina händer och då kunde jag inte låta bli att kolla i spegeln och gud vad jag skrattade och dansade. 

    Kompisens mamma ringde mig på kvällen och frågade om denna händelse så fick förklara att jag bara ville vara rolig. Jag tror de såg det roliga senare :D

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Visst är detta kul :D
  • AniieeHär

    Inte ett dugg. Hade jag varit din sons kompis hade jag velat gå hem (antar att sonen och kompisen är någonstans mellan 3 och 13). Men jag har aldrig gillat sånt där heller och gör inte nu.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Kexsmula

    Ehh... Nej, kan inte se det roliga i det hur mycket jag än försöker. Anser mig ändå vara en hyfsat humoristisk person och absolut ingen torrboll. Trots det låter det du gjorde inte det minsta roligt - hade snarare blivit rädd att pappa/kompisens pappa blivit sinnessjuk. Som förälder hade jag oroat mig för din mentala hälsa eller trott att du var påverkad av något och som din sons vän hade jag uppriktigt sagt blivit rädd.

  • Anonym (Nej)
    Peter1975 skrev 2019-11-22 00:28:28 följande:

    Tänkte dela med mig om en rolig berättelse, lite pappa- humor om man så vill.

    Jag gillar att spexa och busa till det så en dag när mitt första barn var liten och han hade en kompis över så ropade jag att maten var klar. Jag fnittrade inombords och när de kom så var jag iklädd i clown utstyrsel och i stekpannan hade jag jongleringsbollar. De båda kollade på mig i chock och då började jag sjunga och jonglera med de varma bollarna samtidigt som jag skrek i smärta. Efteråt sprang jag in på toan för att kyla ned mina händer och då kunde jag inte låta bli att kolla i spegeln och gud vad jag skrattade och dansade. 

    Kompisens mamma ringde mig på kvällen och frågade om denna händelse så fick förklara att jag bara ville vara rolig. Jag tror de såg det roliga senare :D


    Nej det är aldrig kul när folk spammar familjeliv med en massa trådar.
  • Anonym (Q)

    Låter som att du antingen är missbrukare eller har psykisk sjukdom. Hade gjort en orosanmälan direkt.

  • Dr Nail

    Ganska messed up men faktiskt lite kul på nåt sätt. Men jag tror inte att barnen såg det roliga i det. Men det är okej för jag blev road iaf.

  • Anonym (usch)

    Jag läser och läser men ingenstans kommer känslan "kul" upp. Du måste väl ha fattat att barnen inte skulle tycka det var kul? Någon som är utklädd till clown (bara det är otäckt för vissa) men att sedan skrika och uppvisa smärta - hur är det kul? Du kanske själv har någon slags vriden humor där du tycker om när folk får ont? 

    Kanske att det hade varit lite roande om du typ hade gjort det på en svensexa med halvberusade vuxna polare men inte för barn! Har man så dåligt omdöme kring hur barn fungerar så är det faktiskt inte roande alls, snarare oroande. 

  • Anonym (Linda)

    Nej, det var inte roligt, bara konstigt! 
    Om du efter middagen frågat om de vill lära sig att jonglera, tagit fram jongleringsbollarna och visat hur man gör hade det varit trevligt och kul. Nu verkar du bara underlig och lite skrämmande!
    Att mamman ringde dig är ett tecken på att det inte var riktigt sunt...

  • Peter1975

    Oj, hade inte förväntat mig dessa reaktioner. Jag har nog målat upp någon konstig bild där inte den hela bilden eller kontexten representeras. Vi (läs jag haha) har alltid haft mycket larv- och prutthumor med i vardagen.

    Jag vart nog lite extrabarnslig när min son hade vänner över. Ofta gjorde jag "hopprutten" som gick ut på att jag hoppade så högt jag kunde samtidigt som jag släppte vind väldigt högt. Jag brukade kalla en klassiker för "tigerprutten" då jag kröp på alla fyra och det blev som att det smattrade där bak varje gång jag gick på alla fyra. Min son och hans olika vänner tyckte detta var kul när de var små men sen verkade han bara skämmas.

    Nu är det sällan jag barnslar mig, nu är jag mest seriös hela tiden känns det som

  • Anonym (Hehe)
    Peter1975 skrev 2019-11-22 18:12:22 följande:

    Oj, hade inte förväntat mig dessa reaktioner. Jag har nog målat upp någon konstig bild där inte den hela bilden eller kontexten representeras. Vi (läs jag haha) har alltid haft mycket larv- och prutthumor med i vardagen.

    Jag vart nog lite extrabarnslig när min son hade vänner över. Ofta gjorde jag "hopprutten" som gick ut på att jag hoppade så högt jag kunde samtidigt som jag släppte vind väldigt högt. Jag brukade kalla en klassiker för "tigerprutten" då jag kröp på alla fyra och det blev som att det smattrade där bak varje gång jag gick på alla fyra. Min son och hans olika vänner tyckte detta var kul när de var små men sen verkade han bara skämmas.

    Nu är det sällan jag barnslar mig, nu är jag mest seriös hela tiden känns det som


    HAHAHA!
  • AniieeHär
    Peter1975 skrev 2019-11-22 18:12:22 följande:

    Oj, hade inte förväntat mig dessa reaktioner. Jag har nog målat upp någon konstig bild där inte den hela bilden eller kontexten representeras. Vi (läs jag haha) har alltid haft mycket larv- och prutthumor med i vardagen.

    Jag vart nog lite extrabarnslig när min son hade vänner över. Ofta gjorde jag "hopprutten" som gick ut på att jag hoppade så högt jag kunde samtidigt som jag släppte vind väldigt högt. Jag brukade kalla en klassiker för "tigerprutten" då jag kröp på alla fyra och det blev som att det smattrade där bak varje gång jag gick på alla fyra. Min son och hans olika vänner tyckte detta var kul när de var små men sen verkade han bara skämmas.

    Nu är det sällan jag barnslar mig, nu är jag mest seriös hela tiden känns det som


    Om du tror att detta inlägget skulle ha framställt det hela i bättre dager så har du mäkta förvirrat dag och natt.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Peter1975
    AniieeHär skrev 2019-11-22 18:29:22 följande:
    Om du tror att detta inlägget skulle ha framställt det hela i bättre dager så har du mäkta förvirrat dag och natt.
    Nej antagligen inte, folk får väl helt enkelt acceptera att vi tydligen inte har samma humor Skrattande
  • Peter1975
    Anonym (Hehe) skrev 2019-11-22 18:13:53 följande:
    HAHAHA!
    Vad bra då är det inte bara jag som har bra (eller dålig?) humor Skrattande
Svar på tråden Visst är detta kul :D