Anonym (Vill vara artig) skrev 2019-11-23 09:34:06 följande:
Tack för era svar! Jag bor i en större stad och är skitbra på att vara trevlig online. Måste vara det som gör att jag dejtar mycket. Det beror inte på mitt mediokra utgående iaf! Men att känna samhörighet i levande livet är svårare.
Det är välgörande att läsa era synpunkter. Förut har jag liksom varit väldigt tydlig och "gjort slut" även med män jag bara dejtat ett par månader. Nu låter jag det rinna ut i sanden, men det känns så oavslutat och otydligt.
Jag tycker det beror på relationen. Ibland är det ju uppenbart att den man dejtar är intresserad och man själv känner inte att det alls är rätt. Då är det ju viktigt att tydligt göra slut.
Men ibland är det ju lite ljummet, man är attraherad, trivs tillsammans och tycker om varandra men ingen av parterna är varken 100% på eller 100% av. Då tycker jag att det är okej att låta det rinna ut i sanden. För då blir ju ingen drabbad utan det är mer en ömsesidig nedtrappning av kontakt. Plus att man har möjlighet att ta upp kontakten i ett senare läge när allt faller på plats bättre och man kan börja känna något då som inte fanns där tidigare. Har hänt mig.
Det är ju dock inte schysst att inte svara ärligt om någon fortsätter kontakta en och vill ses. Dvs Ghosta.
Det viktiga tycker jag är att man försöker undvika att någon blir sårad så långt det går och i de fall det är oundvikligt så försöka göra det så snyggt som möjligt.