• Fri 22 Nov 2019 16:20
    129 visningar
    4 svar
    4
    129

    Symptom

    Hej. Vi är ett par som bara för ett par veckor sedan upptäckte att vi var gravida och vi har inte hunnit gå till BM ännu. För ca fyra dagar sedan fick hon väldigt, väldigt ont långt ner i magen, så ont så hon grät och hon beskrev det som menssmärtor deluxe. Det höll på i kanske tre dagar, sen avtog smärtan successivt. Men på morgonen fjärde dagen "blödde jag och kissade jag ut en blodklump eller boll stor som typ en cheezeball, såg ut som levrat blod", det gjorde ont hela dagen, men mer som vanlig mensvärk och idag är det lugnt.

    Vi misstänker ett missfall och ska gå till BM men har inte fått tid förrens om en vecka! Vad tror ni? Hjälp!

    Mvh

  • Svar på tråden Symptom
  • Anonym (Svårt­)
    Fri 22 Nov 2019 16:43
    #1

    Omöjligt att säga. Jag skulle nog hellre åkt till gyn isåfall och bett om att diagnostisera missfallet genom kontinuerliga HCG-prov samt VUL. :)

  • Anonym (Undra­r också)
    Fri 22 Nov 2019 17:10
    #2

    Men rent spontant? Är det symptom som är vanliga för ett missfall?

  • Anonym (Ingen läkare men)
    Fri 22 Nov 2019 18:13
    #3

    Det låter tyvärr som ett missfall. Just svåra smärtor och blodklump är typiska för det. Men kan ju även vara en tidig blödning som är vanligt vid graviditet. Vänta nån dag och ta ett graviditetstest igen. Är det starkare än det ni fick först så är det ett bra tecken. Är det svagare så är det nog ett missfall. Lycka till

  • Anonym (Hon)
    Sat 23 Nov 2019 04:53
    #4

    Låter som ett missfall tyvärr.. Men det är ju inte något som säkert går att de ett svar på..

    Jag fick missfall i v9-10 och då hade jag väldigt ont i ca 2-3 dagar sedan blödde jag rejält 2 dagar och ihop med det kom det klumpar och sista dagen en stor klump som troligtvis var fostret..

Svar på tråden Symptom