• Sat 23 Nov 2019 10:59
    510 visningar
    7 svar
    7
    510

    Vänskap

    Hej! Snabb fråga. Om jag är 03a kan jag då vara kompis med en 06a? Eller hur stort ålderspann kan det vara mellan två kompisar (:

  • Svar på tråden Vänskap
  • Anonym (!)
    Sat 23 Nov 2019 11:08
    #1
    Klart du kan vara kompis med någon som är tre år yngre. Vänskap har inget med ålder att göra.   
  • Anonym (Ella)
    Sat 23 Nov 2019 11:57
    #2

    Du kan vara kompis med en ettåring, en hundraåring eller vem som helst. Sedan får en trettonåring inte göra riktigt samma saker som en sextonåring får göra (åtminstone inte om hen har vettiga föräldrar) men man får ju anpassa hur man umgås efter de förutsättningar man har.

  • Sat 23 Nov 2019 14:44
    #3

    Okej, Tack för svar

  • Sat 23 Nov 2019 14:44
    #4

    Okej, Tack för svar

  • Anonym (Javis­st)
    Sun 24 Nov 2019 08:07
    #5
    +1

    Jag lärde känna en av mina bästa vänner när jag var 24 och hon var 36, alltså 12 år äldre än jag. Senare i livet lärde jag känna en vän som var 12 år yngre, hon var då 34 och jag 46. Båda dessa vänner hör fortfarande till mina närmaste. Idag är jag 55 och de är 43 respektive 67.

    Jag har även andra vänner som är 6 år yngre, 5 år äldre mm. Och sedan ett par år tillbaka, från en period på resande fot, så här jag fått vänner som är ännu äldre och yngre än jag - några är över 70 idag, andra omkring 30.

  • Anonym (Inga proble­m om bada vil)
    Sun 24 Nov 2019 08:52
    #6

    I din alder kanske tre ar verkar mycket, men i verkliga livet ar det inte det. Varfor skulle man inte kunna vara kompis med nagon som gillar samma saker som en sjalv? Skulle ni inte kunna spela fotboll, bowla, spela kort, lyssna pa musik, spela datorspel, kolla pa film tillsammans osv. bara for att ni inte ar lika gamla? Har man kul tillsammans sa kvittar val det, salange bada ar intresserade av att umgas med varandra?
    Jag ar runt 50 idag och min "bastis" pa jobb ar 20 ar yngre. Aldersskillnaden kanns inte, huvudsaken att man trivs ihop.

  • Sun 24 Nov 2019 09:35
    #7

    Tack! Så jäkla sant ????????????????????, samtidigt som det känns mycket o det blir typ lite funderingar såhär vad alla andra ska tycka..

Svar på tråden Vänskap