• Sat 23 Nov 2019 17:35
    278 visningar
    1 svar
    1
    278

    Hur vet jag vilken vecka jag är i?

    Den senaste veckan har jag mått illa och varit trött så jag har alltid behövt tagit pauser så fort jag gör någonting. Men igår började ett illamående som jag aldrig varit med om förut. Jag mådde illa hela tiden och om jag satt upp eller stod så var jag alltid på väg att spy, så jag blev liggandes på soffan hela dagen och hela natten. Kunde inte ens sova för det var som att kroppen vibrerade och kunde inte vara stilla. Även mina bröst gjorde lite ont men jag tänkte att mensen kanske kommer, äntligen. (plockade ut min p-stav i september och skulle ha min andra mens nu).

    Idag vaknade jag vid 12, hela slut och sleten. Bestämde mig för att göra ett test bara för att bekräfta att det inte är någonting.

    Jag tog stickan och hållde den i mitt kiss i 15 sekunder, men chockad blev jag med stickan i kisset, när jag ser att det kommer ett starkt streck med en gång. Jag behövde inte ens vänta för ett resultat. Sprang ut till min sambo och berättade och vi är fortfarande chockade båda två.

    (PS, resultatet var detsamma efter 5 min).

    Detta förklarade så mycket för mig, mitt illamående, min trötthet, min plötslig ryggvärk, mina bröstförändring osv.

    Dock är mitt illamående värst för jag mår illa konstant, att äta hjälper inte, gör det nästan bara värre. Så jag är liggandes på soffan och det enda som hjälper är ett varmt bad.

    Nu undrar jag? Vad tror ni jag är i för vecka?

    Första dagen ur min senaste cykel var 11:e oktober. Men jag hade märkte en temperatur ökning den 31a oktober, dock hade jag inte mätt min temperatur 5 dagar innan det.

    Tack på förhand. Mvh

  • Svar på tråden Hur vet jag vilken vecka jag är i?
  • Anonym (Ä)
    Sat 23 Nov 2019 17:41
    #1

    Man baserar vecka på senaste mens och justerar det eventuellt sen vid ultraljud. Baserat på att din senaste mens startade 11/10 är du nu ca. i v.7. Det är även runt den veckan många börjar må illa.

Svar på tråden Hur vet jag vilken vecka jag är i?